גוש קטיף שלט מע"צ עזה
גוש קטיף שלט מע"צ עזהחגי הוברמן

אבי פרחן, מייסד היישוב אלי-סיני ושותף להקמת ניסנית ודוגית שבגוש קטיף, ישתתף הערב (חמישי) בהפגנת ההזדהות בכיכר רבין עם תושבי הדרום.

במכתב גלוי לתושבי הקיבוצים בעוטף עזה קורא להם פרחן להפסיק לומר "לא נחזור לבתינו בקיבוצים ביישובי עוטף עזה". לטענתו הקולות הללו הם פרס וניצחון לטרור החמאס.

"עשרות שנים חיינו בחבל עזה ביישובי גוש קטיף. ספגנו מרגמות, ספגנו חדירות ליישובים ולצערנו לא מעט חדירות בהן נרצחו יקרינו. בישוב אלי-סיני בו התגוררתי חדרו מחבלים ורצחו את לירון הרפז וחברה אסף יצחקי הי"ד והרשימה של הנרצחים בגוש קטיף ארוכה".

לדבריו, גם בתקופות הקשות ביותר, "לא אמרנו אנחנו 'בורחים מאלי-סיני ומגוש קטיף', נהפוך הוא, קראנו לעצור את הטעות. ואתם עמדתם מנגד והפגנתם נגדנו בצמתים וקראתם לפנות אותנו מגוש קטיף.

"אני אומנם מטיח דברי תוכחה, אבל מטרתי  לא חלילה לפגוע בכם - אלא ללמוד וללמד כי מי שבורח מהטרור הטרור רודף אחריו", הסביר.

פרחן פנה לראש הממשלה ולשר הביטחון בדרישה להשתלט מחדש על צפון הרצועה. "רכס ניסנית שולט על בית חנון ועל בית להיה ורכס דוגית שולט על שאטי וג'בליה. ניתן להסיר את הבטון מעל בתינו ההרוסים, לחשוף את יסודות הבתים, ולבנות את בתינו מחדש, להקים רצף של התיישבות מדוגית במערב ועד ניסנית במזרח ולהוות חומת מגן למדינת ישראל".

פרחן, סגן אלוף במיל', טוען כי מרבית האוכלוסייה הפלסטינית ברצועת עזה אינה אוכלוסייה תמימה "חפה מפשע", כהגדרת פוליטיקאים ופרשנים בתקשורת הישראלית והעולמית. "מרבית האוכלוסייה הפלסטינית  מזדהה, תומכת, מסייעת, ומסתירה את מחבלי החמאס, לא מתוך פחד אלא כשותפה לטרור החמאסי".

"אני קורא לראש הממשלה לכנס מסיבת עיתונאים גדולה ולהודיע קבל עם ועולם כי ממשלת ישראל משנה את כללי המשחק, זירת שיגור - טיל, קסאם, או מרגמה, הינה זירת מלחמה - ובמלחמה כמו במלחמה, אנו נפציץ מיד זירת שיגור כזאת, גם אם היא בתוך שכונה פלסטינית, בית ספר או מסגד", הוסיף.