פצע פצעים פציעה אצבע אצבעות יד תחבושת חבישה
פצע פצעים פציעה אצבע אצבעות יד תחבושת חבישהthinkstock

ערוץ 4 הניו יורקי (NBC) מדווח על אירוע הגורר אחריו סערה רבה בניו ג'רזי. מורה שהגיע לבית חולים בניו ג'רזי על מנת חבוש את אצבעו מחתך שנגרם לו נדרש לשלם על הטיפול 9,000 דולר.

על פרטי האירוע מדווח אתר 'דוקטורס אונלי' המספר כי המורה הגיע לחדר מיון לאחר שבעבודת נגרות נחתכה אצבע האמה שלו. יצוין כי הפצוע בחר שלא הגיע לבית החולים וטיפל באצבע בעצמו אך לאחר מספר ימים משהבחין שהחתך אינו מתאחה הגיע לבית החולים Bayonne Medical Center לטיפול ולבדיקת הצורך בתפרים.

בדיקה ראשונית של אחות בית החולים העלתה כי אין צורך בתפרים או בצילום ודי בחבישה פשוטה ומריחת משחה. כשעזב המורה הפצוע את בית החולים נמסרה לו חשבונית ובה פירוט עלויות הטיפול: 8,200 דולר בעבור פנייה לחדר המיון, 180 דולר בעבור זריקת טטנוס, 242 דולר בעבור חומרי חבישה סטריליים, 8 דולר בעבור משחה אנטי-בקטריאלית. בנוסף נכתב כי עליו לשלם עבור שירות האחות שטיפלה בו כמה מאות דולרים נוספים. הסכום הכולל שנדרש שלם על הטיפול עמד על כ-9,000 דולר.

כאמור, דבר הדרישה המופרזת יצר בניו ג'רזי סערה ציבורית גדולה. נשיא ומנכ"ל בית החולים הסביר את הדרישה בכך שחברת הביטוח של הפצוע לא התווכחה עם בית החולים שבנשיאותו ומשום כך הוא נדרש לשלם את מלוא סכום התקרה ללא הנחות כלשהן. "תמחור כה גבוה בעד טיפול כנ"ל נוגע רק למיעוט מקרב המטופלים שלנו, שחברת הביטוח שלהם סירבה לנהל איתנו מו"מ על תעריפים חדשים והוגנים יותר", הסביר.

אתר 'דוקטורס' מציין כי לפני שש שנים חברה בשם Carepoint Health רכשה את בית החולים כאשר עמד על סף פשיטת רגל ופיטורי 1,000 עובדים. החברה שמרה על המשרות, אך הפכה את בית החולים ל"עסק למטרת רווח".

יצוין כי אחר שערוץ 4 הניו יורקי פרסם את דבר המקרה שיגר בית החולים חשבונית מוזלת לחברת הביטוח ובמקום 9,000 דולרים נדרש הפצוע לשלם "רק" 6,640 דולרים. את הפער בין הסכומים נדרש הפצוע עצמו לשלם אולם בעקבות לחץ שהפעילו תחקירני התכנית בוטלה גם דרישה זו.