בנימין נתניהו
בנימין נתניהופלאש 90

בפינתו השבועית בערוץ 7 מסכם עו"ד יורם שפטל את מה שהוא מכנה "הסוף העגום" של מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה.

"אנחנו מנהלים בגלוי משא ומתן עם ארגון טרור, על הסדרים מדיניים. הכותרת היא אמנם הפסקת אש, אבל מדובר בהסדרים מדיניים כדי להבטיח הפסקת אש, עד שהחמאס יתחשק לו להפר אותה".

לדבריו, שום מדינה מתוקנת ומסודרת לא עשתה דבר כזה מעולם. "ארה"ב לא ניהלה מעולם משא ומתן עם אל-קאעידה, כדי להבטיח שהם לא יעשו פיגוע תאומים מס' 2 ויתנו להם שקט לכמה שנים. שום מדינה מערבית לא עשתה משא ומתן עם ארגון טרור".

החמאס לועג לישראל, טוען שפטל ומסביר כי "זה משא ומתן מביש בכל מקרה, אנחנו דורשים לפרז את הרצועה אבל האם מישהו מעלה על דעתו פרוז ללא כיבוש הרצועה על ידי צה"ל? על התביעות שלנו אף אחד לא דן, רק על התביעות של החמאס".

עו"ד שפטל מאשים את נתניהו בפחדנות ממלחמה. "לא רציתי לומר את זה במהלך ימי הלחימה, אבל מהיום השלישי של המלחמה היה ברור שיש לנו עסק לא עם אדון נתניהו אלא עם שפנפניהו. נתניהו לא רצה פעולה קרקעית ועוד לפני שמישהו חלם על פגיעה במנהרות הוא כבר רצה הפסקת אש. כמו אולמרט גם נתניהו יאמר בוודאי שאלה התכניות שהוצגו לפניו על ידי הצבא, אבל ריבונו של עולם, אתה הקודקוד, אז תדרוש תכניות אחרות".

לדבריו ראש ממשלה כזה לא ראוי לנהל את מדינת ישראל. "היה ניתן כמו במבצע 'חומת מגן' ביו"ש לחסל את הטרור על ידי כיבוש פיזי, נכון זה יעלה לנו בחיי חיילים רבים, אבל רק כך נוכל להבטיח את עצם קיומנו. אם נתניהו פוחד לתת את הפקודה לכבוש את הרצועה, אז אין לו כנראה את הכישורים להיות ראש ממשלה והוא צריך להתפטר".