ניצנה דרשן לייטנר
ניצנה דרשן לייטנרעצמי

ארגון המשפטנים שורת הדין - Israel Law Center, קורא לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שלא לשתף פעולה ולא לסייע בכל דרך לחקירת הטענות לפשעי מלחמה שהועלו כנגד חיילי צה״ל במהלך מבצע צוק איתן.

ארגון שורת הדין מאשים את מועצת זכויות האדם של האו״ם באפליה עיוורת נגד מדינת ישראל ועוינות מוחלטת לצבא הישראלי המגן על המדינה מול מתקפת טרור.

מאז הקמתה בשנת 2006, קידמה מועצת האדם של האו״ם 103 החלטות, כשיותר ממחציתן היו נגד ישראל. מתוך 21 ישיבות מיוחדות שכינסה בקשר למשברים הומניטריים ברחבי העולם, שליש התמקדו בישראל.

לדברי עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, "שיתוף פעולה מכל סוג שהוא עם מועצת זכויות האדם של האו"ם, הנחושה למצוא את ישראל אשמה בגין פשעי מלחמה, יעניק לגיטימיות למועצה ויחייב את ישראל לקבל את החלטותיה הידועות מראש. ויוליאם שבאס, בעל שלל ההתבטאויות האנטי ישראליות שלו, אינו מתאים לשמש כראש המועצה, ועורכי הדין מטעם ישראל לא יצליחו לשנות את דעתו בקשר לפעילותו של צה"ל".

"על ממשלת ישראל להבין שכל החלטה שתתקבל כנגד ישראל תפגע ביכולתה של ישראל להגן על עצמה בטריבונלים בינלאומיים, ועל כן עליה להתייחס למועצה הזו כאל איום בטחוני", הוסיפה דרשן-לייטנר.

"על ישראל לאסור על גופים ישראלים כולל ארגוני זכויות אדם מישראל למסור עדויות בפני חברי המועצה, ועליה לנקוט צעדים שיחסמו את חברי המועצה מפני ניהול חקירה בשטחי מדינת ישראל", קובעת דרשן-לייטנר, "גופים כמו המועצה לזכויות האדם צריכים להיות מוכרזים כגופים אנטישמיים קיצוניים כמו הגולדן דום והחזית הלאומית, ויש להילחם בהם בכל דרך אפשרית ובכל זירה קיימת".