ניידת משטרה
ניידת משטרהצילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (שלישי) לבית משפט המחוזי מרכז, כתב אישום כנגד אחמד עיסא, תושב כפר קאסם בן 40, בגין סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, הפקרה לאחר פגיעה ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, הנאשם הפסול מלהחזיק או לקבל רישיון, הסיע ברכבו ארבעה פלסטינים השוהים שלא כדין בישראל. כאשר הגיע הנאשם לצומת כפר סבא מזרח התבקש לעצור את רכבו על ידי כוח משטרה שהיה באזור.

הנאשם נמלט מהמקום בנסיעה פרועה שכללה נסיעה למרחק כמה עשרות מטרים, כאשר פלג גופו העליון של שוטר שניסה לעצרו, בתוך הרכב, עד אשר השוטר נפל מהמזדה והתגלגל על הכביש; נסיעה נגד כיוון הנסיעה במהירות מופרזת, באופן שאילץ כלי רכב לסטות כדי להימנע מפגיעה חזיתית; עלייה על אי תנועה; ועצירה רק בעקבות התנגשות בעוצמה בשלושה כלי רכב.

כל זאת עשה הנאשם, תוך התעלמות מתחינות חוזרות ונשנות של הנוסעים ברכבו, שיעצור את הרכב ויציית להוראות המשטרה הדולקת בעקבותיהם, וכן, תוך התנערות מניסיון של אחד מהם להביאו לעצור.

לאחר ההתנגשות בשלושת הרכבים, יצא הנאשם במהרה מהרכב, ומבלי לעמוד על תוצאות התאונות הקשות שגרם ומבלי להזעיק עזרה, נמלט בריצה לכיוון כפר סבא, תוך התעלמות מקריאות שוטר הדולק בעקבותיו לעצור, עד שלבסוף הצליח השוטר, בעזרת עוברי אורח, להשתלט על הנאשם ולכבול אותו באזיקים.