נתניהו ויעלון בבסיס אשדוד
נתניהו ויעלון בבסיס אשדודצילום: אריאל חרמוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון קיימו הערב (שני) ישיבה ביטחונית בבסיס חיל הים באשדוד, על רקע השיחות בקהיר ותום הפסקת האש הלילה בחצות.

"אנחנו נערכים לכל תרחיש - הצוות הישראלי בקהיר הונחה לעמוד בתוקף על צרכי הביטחון של ישראל וצה"ל נערך לקראת פעולה תקיפה מאוד אם תחודש האש", אמר נתניהו.

לדברי ראש הממשלה, במזרח התיכון הסוער צריך שילוב של כוח ואורך רוח. "לצה"ל יש הרבה כוח ועם הנצח הוכיח שהוא לא מפחד מדרך ארוכה. זה יכול לקחת עוד זמן וצריך סבלנות, נחישות ואורך רוח. השילוב של התמדה ועוצמה יסייע לנו להביא להשגת היעד של המבצע הזה - השגת שקט וביטחון לכל אזרחי ישראל".

שר הביטחון יעלון אמר כי "מבצע 'צוק איתן' לא תם. כפי שהתחייבנו, לא נעצור עד אשר נביא שקט וביטחון. אנחנו נערכים לתוצאות הדיונים בקהיר, בין אם זה יביא לשקט, בין אם מישהו ינסה לאתגר אותנו בהסלמה. צה"ל ערוך ומוכן להגיב בעוצמה לכל התפתחות. החמאס לא יגרור אותנו למלחמת התשה, ואם הוא ינסה הוא יקבל מנה אחת אפיים".

נתניהו בשדרות

מוקדם יותר היום נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו בשדרות עם נציגי תנועות נוער וארגוני נוער שמפעילים בהתנדבות את ילדי העיר במקלטים במהלך מבצע ''צוק איתן''. במפגש השתתף גם ראש עיריית שדרות אלון דוידי.

''אנחנו בתוך המערכה המדינית, ובמערכה המדינית צריך את אותו הדבר - צריך הרבה עוצמה, הרבה אורך רוח, הרבה התמדה וגם הרבה שכל", אמר נתניהו. ''אנחנו במערכה משולבת צבאית-מדינית, שהאחדות שלנו, הלכידות שלנו, כוח העמידה שלנו, הם מה שינצחו את המערכה. וזה מה שצריך להבין - צריך כאן הרבה אורך רוח וסבלנות.

ראש הממשלה הוסיף כי "במזרח התיכון שאנחנו חיים בו לא מספיק שיהיה רק כוח - יש לנו הרבה כוח - צריך גם הרבה אורך רוח. יש לנו את זה, בשפע, ומי שמוכיח את זה - זה אתם. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה, ואזרחי ישראל, ואתם בתוכם, מוכיחים את זה".