השיחות בקהיר
השיחות בקהיררויטרס

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת הערב (שני) כי המשלחת הישראלית והמשלחת הפלסטינית בקהיר חתמו הערב (שני) "בראשי תיבות" על הסכם קבע להפסקת אש.

במקביל, גורמים במשלחת הפלסטינית אמרו לעיתון הפלסטיני "אל קודס" כי הושגה פריצת דרך במשא ומתן, שעשויה להביא להארכת ההפוגה עוד לפני פקיעת זו הנוכחית בחצות.

מהדיווחים הפלסטינים עולה כי המעברים לרצועה ייפתחו בתיאום עם הרשות הפלסטינית וללא הגבלות על הסחורות שעוברות בהם, שטח הדייג יורחב ל-12 מייל ומעבר רפיח יפתח בניהול הרשות ובתיאום עם מצרים. ככל הנראה, חמאס הסכים לדחות את הדיון על נמל ימי, שדה תעופה והחזרת גופות החיילים סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול הי"ד. כמו כן ישראל חזרה בה מהדרישה לפירוז רצועת עזה מתשתיות טרור.

עם זאת, גורמים רשמיים בישראל מכחישים את הדיווח על חתימת הסכם ומבהירים כי "עד לרגע זה אין הסכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון קיימו מוקדם יותר הערב ישיבה ביטחונית בבסיס חיל הים באשדוד, על רקע השיחות בקהיר ותום הפסקת האש הלילה בחצות. "אנחנו נערכים לכל תרחיש - הצוות הישראלי בקהיר הונחה לעמוד בתוקף על צרכי הביטחון של ישראל וצה"ל נערך לקראת פעולה תקיפה מאוד אם תחודש האש", אמר נתניהו.

לדברי ראש הממשלה, במזרח התיכון הסוער צריך שילוב של כוח ואורך רוח. "לצה"ל יש הרבה כוח ועם הנצח הוכיח שהוא לא מפחד מדרך ארוכה. זה יכול לקחת עוד זמן וצריך סבלנות, נחישות ואורך רוח. השילוב של התמדה ועוצמה יסייע לנו להביא להשגת היעד של המבצע הזה - השגת שקט וביטחון לכל אזרחי ישראל".