תל אביב
תל אביבפלאש 90

עשרות טילים הערב לעבר ישראל. אזעקות נשמעו הערב (שלישי) באזור ירושלים, יהודה, בית שמש, חולון, בבת ים, בראשון לציון, בבאר שבע, בשדרות ובמועצות אזוריות נוספות בדרום. הדי פיצוצים נשמעו באזור תל אביב.

לפחות רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח בגוש דן מבלי שנשמעה אזעקה. מערכת כיפת ברזל ירטה ארבעה טילים שכוונו לעבר גוש דן ולעבר ירושלים. הזרוע הצבאית של חמאס נטלה אחריות על הירי.

רקטה נפלה מוקדם יותר סמוך למרכז קניות במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים אך נזק נגרם. קודם לכן נפלה רקטה בשטח פתוח לאשדוד ושתי רקטות יורטו מעל נתיבות. שתי רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול.

פיקוד העורף הורה הערב (שלישי) לראשי הרשויות בגוש דן לפתוח את המקלטים הציבוריים הנמצאים בשטחם. הוראה זו של פיקוד העורף, מגיעה לאחר שרשויות רבות במרכז הארץ הורו על פתיחת המקלטים מחשש שהירי מרצועת עזה יגיע גם לגוש דן.

ארצות הברית הביעה דאגה עמוקה מחידוש הלחימה ברצועה והאשימה את חמאס בקריסת הפסקת האש. דוברת משרד החוץ בוושינגטון גינתה את ירי הרקטות ודרשה להפסיקו מיד. היא ציינה כי חמאס נושא באחריות הביטחונית לרצועת-עזה והדגישה כי לישראל זכות להגן על עצמה. הדוברת קראה לצדדים לשוב לשיחות והביעה תקווה כי יוכלו להגיע להסכמה על הפסקת-אש קבועה או לפחות יסכימו להאריך את הפסקת האש הזמנית.

הנחיות התגוננות של פיקוד העורף

עוטף עזה (0-7 ק"מ):

· בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן המוגדר לכל אזור.

· התקהלויות והתכנסויות – אין התקהלויות והתכנסויות מעל 300 איש בשטח פתוח וסגור.

· פעילות קיץ, קייטנות, גני ילדים ומעונות יום – יתקיימו בתוך מיגון תקני בלבד.

· מקומות עבודה שאינם חיוניים – אין מגבלות.

· מרכזי קניות – אין מגבלות .

· מקלטים ציבוריים פתוחים.

הנחיות התגוננות של פיקוד העורף למרחבים אשקלון, אשדוד ובאר שבע (7-40 ק"מ):

· בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן המוגדר לכל אזור.

· התקהלויות והתכנסויות – אין התקהלויות והתכנסויות מעל 500 איש בשטח פתוח וסגור.

· פעילות קיץ, קייטנות, גני ילדים ומעונות יום – יתקיימו במידה ויש מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו לפי פרק הזמן העומד לרשותך.

· מקומות עבודה שאינם חיוניים – אין מגבלות.

· מרכזי קניות – אין מגבלות .

· מקלטים ציבוריים פתוחים.

הנחיות התגוננות של פיקוד העורף ליישובים בכל יתר הארץ:

· בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן המוגדר לכל אזור.

· התקהלויות והתכנסויות – אין מגבלות.

· קייטנות, מוסדות להשכלה גבוהה, גני ילדים ומעונות יום- אין מגבלות.

· מקומות עבודה שאינם חיוניים – אין מגבלות.

· מרכזי קניות – אין מגבלות.

פיקוד העורף מנחה על פתיחת מקלטים בטווח 40-80 ק"מ (מרחבים : נגב, שפלה, בית שמש, שומרון, יהודה, דן, ירושלים, שרון, עמק חפר, בקעה.)

הנחיות התגוננות בהישמע אזעקה:

בזמן השמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב המוגן בהתאם לזמן העומד לרשותנו ולפעול על פי ההנחיות הבאות:

במבנה – יש להיכנס לממ"ד, ממ"ק, מקלט, או חדר פנימי מוגן, בהתאם לזמן העומד לרשותנו, ולסגור דלתות וחלונות.

בחוץ – יש להיכנס למבנה קרוב, בהתאם לזמן העומד לרשותנו. אם אין מבנה בקרבת מקום, או אם נמצאים בשטח פתוח, יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

ברכב – יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה או למחסה תוך פרק הזמן העומד לרשותנו. יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. במקרה שלא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין 10 דקות.

הסעות תלמידים – יש לעצור בצד הדרך, על הנהג לפתוח את הדלתות, על הנוסעים להתכופף ולהגן על הראש באמצעות הידיים.

ניתן להמשיך בנסיעה לאחר 10 דקות.

תחבורה ציבורית – תנועה בצירים בין עירוניים בעת הישמע אזעקה על הנהג לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות, על הנוסעים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה.

תנועה בצירים עירוניים בעת הישמע אזעקה על הנהג לעצור בצד הדרך, לפתוח את הדלתות, על הנוסעים לרדת במידה ויש מבנה קרוב, במידה ולא ניתן לרדת מהאוטובוס או שאין מבנה קרוב, על הנוסעים להתכופף מתחת לקו חלונות ולהגן על הראש באמצעות הידיים. לאחר 10 דקות ניתן להמשיך בנסיעה.

· אם לא ניתנה הנחיה אחרת – לאחר 10 דקות ניתן לצאת ממיגון. חשוב להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הארץ. במקרה כזה, יש להרחיק סקרנים ולהודיע למשטרה.

· יש להמשיך ולהאזין להנחיות באמצעי התקשורת.