שיתוף פעולה? חצי האי קרים
שיתוף פעולה? חצי האי קריםרויטרס

סוכנות הידיעות הרוסית "ריא נובוסטי" מדווחת היום (רביעי) כי סגן ראש הממשל הפרו-רוסי החדש בחצי האי קרים גאורגי מורדוב, סיפר לחברי הממשלה כי "ישראל, סין, טורקיה ומדינות נוספות מגלות ענין רב בשיתוף פעולה ויצירת קשרים עם חצי האי קרים, ואנו מתכוונים לשתף פעולה עם כל מי שמבקש זאת".

כזכור, בעקבות הפלישה הרוסית לחצי האי קרים בתחילת השנה, הצביע רוב מוחץ של תושבי האי בעד התנתקות מיידית מאוקראינה וסיפוח לרוסיה, במשאל עם שנערך בחודש מרץ השנה. מרבית תושבי חצי האי קרים נושאים אזרחות רוסית, כך שתוצאות ההצבעה היו צפויות.

בנאום שנשא במהלך ישיבת הממשלה החדשה בסימפרופול, לא הוסיף מורדוב פרטים האם הפנייה הישראלית לכינון קשרים ושיתופי פעולה הגיעה מגורמים רשמיים בירושלים, או מאנשי עסקים וחברות שביקשו לבדוק את האפשרות לקיים קשרים עסקיים.

הוא סיפר כי אחת המדינות איתן כבר מתקיימים קשרי עסקים ענפים היא סין, שחברות רבות מתחומי התשתיות כבר הגישו הצעות לבניית נמלי תעופה וים, בנייני מגורים, סלילת כבישים ועוד.

הפלישה הרוסית לחצי האי קרים בתחילת השנה הביאה לקרע עמוק בין הקרמלין לאיחוד האירופי וארה"ב. בוושינגטון טענו כי רוסיה התערבה בענייניה הפנימיים של אוקראינה, שחצי האי קרים היה חלק מהטריטוריה שלה, והובילו מהלך של הטלת סנקציות נגד רוסיה. בחודשים האחרונים החליטו במוסקבה "להשיב מלחמה" והודיעו על סדרת סנקציות משלהם על האיחוד האירופי, בעיקר בכל הנוגע לייבוא מזון ממדינות האיחוד לרוסיה.

ישראל, מצידה, מעולם לא הגיבה באופן רשמי על הפלישה הרוסית לחצי האי קרים וההחלטה לספח אותו מחדש לרוסיה.