משה בן איבגי
משה בן איבגידוברות המשטרה

בית המשפט העליון קיבל הבוקר (חמישי) את ערעור המדינה על החלטת בית המשפט המחוזי לפיה רוצח נהג המונית דרק רוט ז"ל, משה בן איבגי, אמור היה להשתחרר ממאסרו לפני יומיים.

שופטי העליון, יורם דנציגר, יצחק עמית ונעם סולברג, קיבלו את עמדת המדינה לפיה יש לנכות ממאסרו של בן איבגי 29 ימים בלבד, בהם שהה במעצר לצורך הסגרה בארגנטינה.

השופטים קבעו, כי יתר 1524 הימים, בהם היה במעצר או במאסר בגין עבירות שאותן ביצע בארגנטינה, ובו-זמנית היה נתון במעצר לצורך הסגרתו לישראל, לא ינוכו ממניין ימי מאסרו בישראל.

משמעות ההחלטה היא כי בן איבגי ירצה עוד קצת למעלה מארבע שנים בכלא.

"שורת הדין מחייבת ניכוי ימי המעצר שבו היה נתון בן איבגי בארגנטינה לצורך הליך הסגרתו לישראל מתקופת מאסרו כאן. אין הצדקה לניכוי ימי המעצר המקביל, אותן תקופות שבהן היה בן איבגי נתון במעצר לצורך הליך הסגרתו לישראל, במקביל למעצר או למאסר במסגרת התיקים הארגנטינאיים", קבע השופט נעם סולברג.

"אציע אפוא לחברַי לקבל את הערעור, לבטל את פסק הדין של בית המשפט המחוזי ולקבוע כי יש לנכות מתקופת מאסרו של בן איבגי 29 ימים בלבד", הוסיף השופט סולברג.

נזכיר כי בן אבגי נמלט במהלך חופשה מהכלא לארגנטינה, שם החלו נגדו הליכי הסגרה לישראל, במקביל להליכים משפטיים שנגעו לעבירות שביצע בארגנטינה.

המחלוקת בין בן אבגי למדינה נגעה לשאלה כמה ימים יש לנכות מתקופת המאסר שנותרה לו לרצות בישראל.