לגרש. דרשן לייטנר
לגרש. דרשן לייטנרצילום: מייק כהן

ארגון שורת הדין פנה היום לתובע הראשי בארה"ב, אריק הולדר, במכתב בו נטען, כי ארה"ב צריכה לדרוש הסגרת דובר ארגון החמאס, סאלח אל-ערורי, לידי שלטונות ארה"ב.

סאלח אל-ערורי שוחרר במסגרת עסקת גלעד שליט וכעת יושב בטורקיה.

פנייה זו מתבצעת כתגובת נגד של ארגון שורת הדין להצהרתו הפומבית של אל-ערורי שהודה בשם החמאס כי ארגונו אחראי לחטיפת הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואיל יפרח.

נפתלי פרנקל בן ה-16 הינו אזרח אמריקאי ועל כך שורת הדין מבססת את פנייתה.

שורת הדין טוענת כי תביעה נחושה של ארה"ב בעניין מנהיג החמאס סאלח אל-ערורי, כחלק מקשירת קשר טרוריסטי לרציחת אזרח אמריקאי, חייבת להוביל להסגרתו.

בין ארה"ב לטורקיה קיים הסכם הסגרת מבוקשים, ועל כן פרסום הודעה זו על אדמת טורקיה מחייב את הטורקים לכבדו, במידה וארה"ב תדרוש מארדואן לממשו.

לדברי עו"ד ניצנה דרשן לייטנר :"לא ייתכן ששלטונות טורקיה ייתנו במה להודאה ברצח נערים בני 16 חפים מפשע על אדמת ישראל ויראו עצמם כמי שרוממות ההומניות בגרונם. טורקיה נותנת מחסה לטרוריסט ששוחרר בעסקת חטיפה אחת ובתוך כך גם מודיע בגאווה על מעורבותו האישית בחטיפתם ורציחתם של חפים מפשע נוספים".

כמו כן מוסיפה לייטנר וטוענת במכתב כי "חלון ההזמנויות לחקירה אמיתית הולך ונסגר. קיימות עדויות רבות הקושרות בין פעילותו של אל-ערורי בטורקיה לבין פעילותו ומימון פעילות טרוריסטית כנגד ישראל על אדמת טורקיה. ככל שהחקירה תתמהמה כך נתרחק מחקר האמת".