רב-סרן בניה שראל הי"ד
רב-סרן בניה שראל הי"דבאדיבות המשפחה

הערב (חמישי) צריכה היתה להיערך חתונתם של רס"ן בניה שראל הי"ד וארוסתו גלי ניר.

בניה שנהרג בקרב ברפיח כבר לא יזכה לעמוד לצדה של גלי מתחת לחופה, וחבריו ובני משפחתו החליטו לקיים במקום זאת סעודה מפוארת בבית תמחוי בירושלים.

אביו של בניה, הרב שלום שראל, התראיין הבוקר ל"גלי ישראל" וסיפר על תכניותיו של בניה לעתיד שכבר לא יתממשו ועל הדרך של חבריו להתמודד עם האסון שפקד אותם.

הרב שראל סיפר על היוזמה שבמסגרתה מוזמני החתונה יתרמו את המתנה שתכננו לתת לגלי ולבניה, כתרומה לבית תמחוי בירושלים שיערוך סעודה מפוארת לבאי המקום. "זאת היתה יוזמה של החברים של בניה", סיפר הרב שראל, "יוזמה שדרך אגב מאוד מאוד מתאימה לאופי שלו. לבניה היה באמת אופי של אדם שכל הזמן עסוק בנתינה לזולת ואפילו אנחנו לא ידענו עד כמה היא תתפוס תאוצה.

"בניה כל הזמן עסק בנתינה. אין דבר יותר מתאים מלהפוך את החתונה שלו לאירוע עזרה לזולת. היוזמה מצליחה עד כדי כך שייתכן שאפילו יהיו עודפים מהכסף שהצטבר לצורך פרנסה לאנשים שאין להם", הוסיף האב השכול.

הרב שראל סיפר גם על התחושות במשפחה מאז נפילתו של בניה. "בוודאי שמהלך העיכול נמשך, הוא גם נמשך יותר מ-30 יום והצער הוא גדול מאוד, אבל אנחנו יהודים מאמינים ומתחזקים בדרכינו, באמונתנו. כל אחד עושה את הדרך שלו, ואנחנו כולם שואבים כוח זה מזה ומשתדלים להתקדם הלאה".

הרב שראל סיפר כי בניה לא בהכרח תכנן להמשיך בקריירה צבאית. "עמדה לפניו האפשרות, אחרי שהוא סיים את התפקיד הקודם לצאת לתקופה של לימודים במסגרת הצבא, לימודי תואר ראשון, והוא נענה לקריאת המח"ט לבוא ולקבל את הפיקוד על הסיירת אף על פי שמבחינה אישית היה מאוד מתאים לו לקחת אתנחתא של שנתיים שלוש מהצבא ולצאת לתקופה של לימודים ולבנות את ביתו הפרטי".

"לא היו בהכרח תכניות צבאיות, גם לגבי התפקיד הזה הוא ממש לא הגדיר מטרות הלאה. הוא אמר 'אני רוצה לגמור את התפקיד הזה הכי טוב שאני יכול לעשות, בעזרת ה' אני אסיים'".