יפתח רון טל
יפתח רון טלניסים לב

חברת החשמל מדווחת על תזרים מזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני לשנת 2014 של כ-1.36 מיליארד ש''ח, המהווה שיפור של כ 1.21 מיליארד ש''ח לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בחברה אומרים כי השיפור נובע בעיקר מהקיטון בעלות רכישת הדלקים ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד וממרכיב הדלקים בתעריף המפצה את החברה בגין העלויות החריגות שנגרמו לה בעת משבר הגז ממצרים .

הרווח מהפעלת מערכת החשמל מסתכם ברבעון לסך של כ-246 מיליוני ש''ח, לעומת סך של כ-277 מיליוני ש''ח ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח נובעת בעיקר בשל הירידה בהכנסות כתוצאה ממעבר לקוחות ליצרנים פרטיים והירידה בצריכה במשק.

ההפסד לרבעון מסתכם לסך של כ-777 מיליוני ש''ח, לעומת הפסד של כ-361 מיליוני ש''ח ברבעון המקביל אשתקד.  עיקר הגידול בהפסד נובע מירידה ברווח מהפעלת מערכת החשמל, מגידול בהפרשה לחובות מסופקים ומגידול בהוצאות המימון שנובעות בעיקר מהשלכות חשבונאיות, הן על שיערוך נגזרים פיננסים והן בשל הצגת הדוחות הכספיים בערכים צמודים למדד המחירים לצרכן.

יו"ר הדירקטוריון, אלוף (מיל.) יפתח רון-טל אמר כי  "חברת החשמל מתמודדת עם ירידה בהכנסות הנובעת בעיקר מכניסת יצרנים פרטיים וממשיכה להתמודד לבד עם מחויבותה למשק חשמל יציב, המספק חשמל לכלל הצרכנים בארץ, בכל עת ובכל מצב".

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, הוסיף כי "אנו רואים חשיבות גדולה בהמשך השיפור בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת המאפשרת לחברה להמשיך ולשפר את מצבת החוב הפיננסי שלה והביא עימו העלאת דירוג החוב הבינלאומי של חח"י".