קבר רחל
קבר רחלפלאש90

שני נערים יהודים אשר נתונים תחת מגבלות של צו הרחקה מנהלי עליו חתם אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון, אשר אוסרות עליהם להיכנס לתחומי יהודה ושומרון, נעצרו היום (חמישי) בעת ששהו במתחם קבר רחל אמנו והתפללו במקום.

השניים נלקחו למשטרת מחוז ש"י במעלה אדומים ונחקרו בידי חוקרי המפלג לפשיעה יהודית, בחשד להפרת הצו המנהלי אשר ניתן להם ללא משפט.

בחקירה טענו השניים כי קבר רחל הינו חלק מירושלים, ולמעט מחסום הכניסה לקבר עצמו אין מחסום המלמד כי נכנסו למה שמוגדר "שטחי יו"ש". יש לציין כי לצו שנמסר לשניים לא צורפה מפה של אזור יהודה ושומרון ועל כן הגדרת השטח אינה ברורה.

בארגון 'חוננו' אומרים כי מבירור שנערך, קיימת החלטת קבינט משנת תשס"ב המגדירה את קבר רחל כחלק מעוטף ירושלים, וזאת בשל רצונו של ראש העיר דאז אהוד אולמרט להכליל את קבר רחל באופן רשמי כשטח מוניציפאלי של הבירה.

בנוסף, אומרים ב'חננו', מי שפועל במקום הם כוחות מג"ב של עוטף ירושלים ומשטרת מחוז ירושלים, וכף עיריית ירושלים היא האחראית על התברואה במתחם.

למרות כל זאת, וחרף ניסיונות הבהרה מצד ארגון 'חננו' על כך שהנערים הגיעו להתפלל במקום בתום לב, התעקשו במשטרה להשאיר את שני הקטינים במעצר והודיעו כי יתכן ויוגש נגדם כתב אישום.

"קבר רחל נמצא מימים ימימה על אם הדרך, והגדרתו המוניציפלית אינה ברורה, אך ודאי שניתן לחשוב שהוא חלק מירושלים, בייחוד לאחר הקמת גדר ההפרדה ופרוזדור הבטונדות המוביל אל המתחם", נמסר בתגובה מארגון 'חננו'.