אילוסטרציה
אילוסטרציהערוץ 7

ב-20 באוגוסט דווח באתר החדשות המלאזי The Star כי מחשביהם של בכירים בסוכנויות המעורבות בחקירת העלמות מטוס MH370 נפרצו ומידע מסווג נגנב מהם.

בכתבה נטען כי המידע שנגנב נשלח לכאורה למחשב בסין לפני ש-CyberSecurity Malaysia, סוכנות של המשרד למדע, טכנולוגיה וחדשנות במלאזיה, חסמה את השידורים ואת המחשבים הנגועים. מומחי אבטחה של הסוכנות גילוי כי נוזקה מתוחכמת, אשר הסוותה עצמה כדיווח חדשותי על מציאת מטוס הבואינג 777 שנעלם, נשלחה באמצעות דוא"ל לבכירים ב-9 במרץ, אשר כלל קובץ אשר נחזה להיות מסמך PDF. זאת יום לאחר העלמות המטוס המלאזי במהלך טיסתו מקואלה לומפור לבייג'ינג.

הגורמים מסרו כי בין המקורות שהותקפו היו המחלקה לתעופה אזרחית, המועצה לבטחון לאומי וחברת התעופה המאלזית. ראש CyberSecurity Malaysia מסר כי הם קיבלו דיווחים מהסוכנויות השונות על דוא"ל היוצא משרתיהם. אלו הכילו מידע סודי ממחשבי הבכירים ובכלל זה פגישות ומסמכים מסווגים, חלק מהם היו קשורים בחקירת MH370.

הוא הוסיף כי כ-30 מחשבים נפגעו מנוזקה זו אשר שלחה את המידע לכתובת IP בסין ומסר כי היתה זו נוזקה מתוחכמת אשר תוכנות אנטי וירוס לא יכלו לגלותה והדגיש כי היתה זו התקפה מאוד מתוחכמת. החשד הוא כי המניע לפריצה הייתה חקירת העלמות MH370.

טל פבל הינו ד"ר למזרח תיכון, מנכ"ל חברת Middleeasternet לחקר האינטרנט והאיומים המקוונים במזרח התיכון ובעולם האסלאמי וראש התוכנית ללימודי פשיעה קיברנטית באוניברסיטת אריאל