לבטל פטורים ממס. קרנית פלוג
לבטל פטורים ממס. קרנית פלוגצילום: פלאש 90

מגזין פורבס מפרסם הבוקר את דירוג 50 הנשים המשפיעות בישראל, הנמצאות בעמדות מפתח שונות בחברה הישראלית.

השנה בחר פורבס לשים בקדמת הבמה נשים שנמצאות בעמדות מפתח בתחומים שעד לאחרונה היו נחלתם הכמעט בלעדית של הגברים, ובאחרונה החל להתחולל בהם השינוי – החל ממדע ורפואה ועד עולם העסקים. אך המשמעותי והבולט במיוחד הוא התחום הפיננסי-הכלכלי, בו קיימת נציגות נשית גדולה במיוחד.

למעשה, רוב צמרת הבנקאות בישראל מנוהלת כיום בידי נשים: לראשונה נבחרה בישראל נגידה, אחרי פרק זמן ממושך שבו עלו על הפרק שמות מועמדים אחרים, כולם גברים. במקביל, ריבוי הבכירות הנוכחי במשרד האוצר מגלם את דריסת הרגל הנשית הגדולה ביותר בתחום בשנים האחרונות.

בהתאם לזאת, בחירתן של ארבע הנשים הראשונות ברשימה – רקפת רוסק עמינח מלאומי, לילך אשר טופילסקי מדיסקונט, סמדר ברבר צדיק מהבינלאומי וקרנית פלוג מבנק ישראל - אינה מבטאת צירוף מקרים רגעי אלא ניסיון לשקף מציאות שבה הצמרת הבנקאית בישראל מורכבת בפעם הראשונה מרוב נשי.

רשימת הנשים המשפיעות היא תוצר של דירוג דינאמי, המושפע מהמציאות המשתנה שאנחנו חיים בה. לפיכך, לצד שמות החוזרים על עצמם לא פעם ברשימות מסוג זה - כמו המיליארדריות שרי אריסון, ליאורה עופר ועופרה שטראוס - מופיעים גם שמות חדשים, מוכרים פחות כמו קירה רדינסקי, חוקרת מבריקה בתחום כריית מידע ששמה עשה גלים בשנה האחרונה בעולם הטכנולוגי־מדעי (מקום 83), ואביטל שריפט, מנהלת מפעל טילים בחטיבת מערכות טילים וחלל בתעשייה האווירית (מקום 92).

בולטת בהיעדרה בדירוג היא שלי יחימוביץ', שנאלצה לפנות השנה את מקומה כראש סיעת העבודה וראש האופוזיציה אחרי כשנתיים בתפקיד, ואילו אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, שבשנה שעברה כיכבה בראש הדירוג בעקבות טביעת אצבעה סביב הרכבת הקואליציה, ירדה השנה אופן משמעותי אל המקום ה-12. מי שעוד מצאה עצמה השנה מחוץ לרשימה היוקרתית היא בר רפאלי, שבשנה שעברה קיווינו שתנצל את כוחה התקשורתי כדי להעלות נושאים מהותיים לסדר היום, אך כיכבה השנה במדורי הרכילות בלבד.

דירוג עשר המובילות

1-4 (ביחד): קרנית פלוג, רקפת רוסק עמינח, לילך אשר טופילסקי, וסמדר ברבר צדיק

5: שרי אריסון

6: עופרה שטראוס

7: ליאורה עופר

8: אפרת פלד

9: דנה עזריאלי

10: סטלה הנדלר