הרכב שנפגע הערב
הרכב שנפגע הערבהצלה יו"ש

סמוך לכפר בית אומר שבהר חברון יודו אבנים לעבר רכבו של ידעיה שרחטון שנסע ברכבו עם אשתו הדסה וביתם בת השנה ניצן, תושבי יתיר, כפי שדיווחנו הבוקר בערוץ 7.

האבן שפגעה ברכב חדרה לתוכו, פגעה בידעיה והביאה להתהפכות. ידעיה נפגע באורח קשה. על האירוע כולו סיפרה ביומן ערוץ 7 גיסתו, תהילה מלכה, תושבת יתיר גם היא.

השעה הייתה שתים עשרה וחצי בלילה כאשר משפחת שרחטון שבה מביקור אצל ההורים בירושלים בדרך לביתם בבית יתיר. מעט אחרי הישוב כרמי צור יידו עליהם פורעים ערבים אבנים מצד הדרך. כאמור, האבן חדרה דרך השמשה הקדמית ופגעה בידעיה שנהג ברכב.

ידעיה איבד שליטה על הרכב, אך הפנה את הרכב אל עבר מעקה הבטיחות והתהפך אל התעלה שבצד הדרך. הדסה, האם, אחות במקצועה החלה בטיפול בבעלה תוך כדי שהיא מזעיקה את כוחות ההצלה.

למקום הגיעו ערבים תושבי הסביבה שביקשו לסייע ואף אמבולנס של הסהר האדום עצר במקום. דקות לאחר מכן הגיע אמבולנס ישראלי שהעניק לידעיה טיפול ראשוני והעביר אותו לבית החולים הדסה עין כרם. שם הוא מונשם ומורדם. מלכה מספרת כי רופאיו של ידעיה ממתינים להתעוררותו על מנת לוודא את מצבו הבריאותי לאחר פגיעת הראש הקשה שעבר. זאת מתוך הבנה שלפגיעת ראש עלולה להיות השלכה חמורה.

הדסה וניצן לא נפגעו באירוע באופן פיזי, אך תהילה מציינת כי אין ספק שטראומת האירוע הקשה שחוותה הדסה צפויה להותיר בה את סימניה.

מלכה מוסיפה ומציינת כי טרור האבנים הפך לשגרה יומיומית של העוברים בדרך המובילה לישובי דרום הר חברון, שגרה שאינה מדווחת בתקשורת העסוקה כעת במתרחש בדרום.

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, התייחס גם הוא לאירוע ואמר: "טרור האבנים הוא בלתי נסבל. לא בפעם הראשונה הוכח כי האבנים מסוכנות בדיוק כמו ירי או רקטה. העברתי למפקדי צה"ל את המסר כי צה״ל צריך לדאוג כי לכל אזרח תהיה היכולת לנסוע ולהגיע לביתו בשלום ולנקוט לשם כך בכל האמצעים. כל מחבל המיידה אבנים על מנת להרוג צריך לדעת כי דמו בראשו".