דניאל טרגרמן הי"ד
דניאל טרגרמן הי"דפלאש 90

גילה טרגרמן, אמו של דניאל בן הארבע וחצי שנהרג מפגיעת פצמ"ר ביום שישי האחרון, סיפרה הבוקר על בנה ועל הרגעים האחרונים לפני שנהרג.

"הוא היה מתוק, התמונות משקפות את מי שהוא היה באמת, קופצני, עליז ושמח תמיד", סיפרה טרגרמן בראיון לגלי צה"ל, "כל מה שהוא עשה הוא היה הכי טוב בו. הוא ידע לצייר יפה, הוא היה מדהים ממש".

"תמיד אמרנו שהוא יהיה המנהיג הצעיר ביותר בעולם שיביא את השלום, הוא היה ילד מדהים", הוסיפה האם, "הוא באמת היה אישיות, הוא ידע להעסיק את עצמו לבד, להשקיע בכל פרט, הוא היה מדהים".

"אני לא מאמינה שאני מדברת עליו בלשון עבר, אני לא קולטת מה שקורה סביבי. אני פחדתי מהרגע שבו אני אבין את גודל האסון", ציינה האם.

טרגרמן סיפרה על בניית האוהל ביום שבו נהרג דניאל, "האוהל בתוך הבית זה בגלל המלחמה. זו הפעם הראשונה שבנינו אתם אוהל בתוך הבית. ניסינו לעשות אתם משהו שונה וטוב. כדי לשמור על איזו שהיא שגרה ואיזו שהיא נורמליות ליצר איזו שהיא פעילות, הרכבנו את האוהל איזה שלושת רבעי שעה לפני הרגע הנורא, הוא נורא התרגש מזה".

טרגרמן ציינה, כי דניאל הקפיד להישמע להוראות, "היתה לו משמעת צבע אדום מטורפת, ביום חמישי הוא שיחק עם סבא שלו, הוא קיפץ לממ"ד חייך ואמר 'עכשיו אנחנו בטוחים'. אני לא יודעת מה הוא הבין, אם הוא הבין שזו באמת סכנת חיים".

בפעם הזאת זה היה שונה, "הוא יצא מהאוהל, בדרך מכלל הוא היה רץ מיד לממ"ד, כאן הוא עמד מחוץ לאוהל וקרא ליובל לצאת, אני הסתובבתי ללכת לממ"ד ושמעתי את השריקה ואז את בעלי צועק. בהתחלה חשבתי שהוא צועק בגלל שהבית נפגע, לא האמנתי שדבר כזה יקרה".

המשפחה כבר היתה "על מזוודות", סיפרה טרגרמן, "כשפצמ"ר פגע בבית של חברים שלנו החלטנו לנסוע, אבל זה לקח זמן בגלל שאנחנו עם תינוק צריך לתת לו לאכול, ולהתארגן, וזה קרה בדיוק בזמן הזה".

כעת ברור לבני המשפחה שלא ישארו בנחל עוז, "אנחנו אוהבים את נחל עוז ואת הקהילה, זאת קהילה מיוחדת. במהלך המלחמה התלבטנו מה לעשות, והחלטנו שנעזוב. לפני יומיים היתה חתונה בקיבוץ, חזרנו ממנה ואמרנו לעצמנו 'איך נעזוב? זה הבית שלנו'. אחרי שהחלטנו שאנחנו עוזבים, אחרי החתונה, כבר התלבטנו שוב. אבל עכשיו ברור לי שאנחנו נעזוב, זה לא השקט, אלו הזכרונות".

לסיום ביקשה טרגרמן להעביר מסר חד לאלו המותחים ביקורת על המלחמה, "קראתי שאנשים אומרים שמדובר במלחמה של עוטף עזה, זאת לא מלחמה של עוטף עזה, זאת מלחמה של כל מדינת ישראל".