אוטובוס אגד חרדים
אוטובוס אגד חרדיםצילום: פלאש 90

לאחרונה מתגבר זרם הפניות המגיעות למוקד החירום של "יד לאחים", המעידות על תופעה הולכת וגוברת של נהגי אוטובוסים ערביים המנצלים את עבודתם כדי "להפיל" בנות יהודיות ברשתם.

לפי התלונות, נהגים אלו מנסים ללכוד את הבנות אם באמצעות אי-גביית תשלום על הנסיעה ואם באמצעות הורדתן או אסיפתן במקומות שאינם מוגדרים כתחנות ובשיטות נוספות.

אנשי "יד לאחים" בדקו לעומקן את התלונות ונחרדו לגלות כי מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה בערים רבות בארץ, כולל בקווי נסיעה חרדיים. ב"יד לאחים" מתריעים כי חלק מהמקרים הסתיימו בהתאסלמותן של הבנות ובמעברן לכפרים ערביים.

פניות חוזרות ונשנות של "יד לאחים" הועברו להנהלת חברות הנסיעות להפסקת העסקתם של נהגים אלו, תוך ציון פרטי הנהגים ועדויות מדויקות על התנהגותם הנלוזה, אולם החברות בחרו להתעלם בשלב זה מפניות אלו.

לקראת תחילת שנת הלימודים הקרבה ובאה, יצא הארגון בקמפיין הסברה נרחב בשם "סכנה על גלגלים", במסגרתו פרסם אלפי מודעות אזהרה על לוחות המודעות ברחבי הארץ. במודעות קורא הארגון לציבור הנוסע באוטובוסים לפקוח עין ולהגביר את הערנות.

ב"יד לאחים" החליטו כי אין מנוס אלא לצאת בקמפיין הפרסום כדי למנוע מקרים נוספים, מאחר והפניות לרשויות ולמשטרה נפלו על אוזניים ערלות.