קול אחר. בן גביר
קול אחר. בן גבירצילום: פלאש 90

עו"ד איתמר בן גביר תוקף הבוקר (שישי) בחריפות את דבריה של שרת המשפטים ציפי לבני אתמול בפני מאות שופטים בירושלים.

לבני התייחסה לאמירות של פעילי ימין שונים ואמרה כי "אלה התבטאויות שלא חוסות תחת חופש הביטוי. הן התבטאויות שיכולות לייצר אלימות. הסתה לאלימות אינה חלק מהדמוקרטיה – היא חותרת תחתיה". 

לבני ציינה בפני השופטים, כי "אני מודעת להפרדת הרשויות, וברור לי שהפסיקה וההחלטות הן של בתי המשפט, ובכל זאת חשבתי לנכון לחלוק עמכם, ציבור השופטים, את הדאגה הזו שלי ממה שהתרחש בשבועות האחרונות וממה שעוד עלול להתרחש, אני פונה אליכם היום כדי שתתייצבו לצדי במאבק חסר הפשרות נגד הגזענות וההסתה, במאבק להגנה על הדמוקרטיה הישראלית. אם אנחנו לא נעשה זאת איש לא יעשה זאת במקומנו", הוסיפה.

לדברי עו"ד בן גביר לבני חצתה את הגבול המותר לה. "בקצב הזה לבני עוד תיתן הוראות למעצר של פעילים כאלה ואחרים, ואף תבקש לכתוב את פסק הדין ואת גזר הדין. לבני היא פוליטיקאית ואסור לה בשום פנים ואופן להכתיב מדיניות משפטית כזאת או אחרת, ועוד לבקש לצרף את השופטים למאבק כזה או אחר שלה" .

בן גביר ממשיך ותוהה מה היה קורה אם שר משפטים מהימין היה מבקש מהשופטים להצטרף אליו למאבק למען אג'נדה כזאת או אחרת. "אין לי ספק שכל התקשורת בארץ הייתה סוערת וגועשת. היו קוראים לפיטורים שלו, טוענים כי הוא מתערב שלא כחוק בהליכים שיפוטיים ואף לא מבין את עקרון הפרדת הרשויות אך מה שאסור לשרים מהימין מותר כפי הנראה לציפי לבני". 

לבסוף מזכיר בן גביר כי בעוד כמה שבועות תבחר ועדה בראשות ציפי לבני שופטים לבית המשפט העליון המחוזי והשלום. "אין ספק שעל רקע הדברים הללו האמירות של לבני עוד יותר חמורות וחריגות. זה נכון שלבני לא קובעת לבד את מינוי השופטים, ויש בועדה גם כוחות שאמורים להיות משקל נגד לאג'נדה של לבני, אבל אין ספק שצורם מאוד שדווקא בעת הזאת, החליטה לבני לבקש מהשופטים עזרה ליישום האג'נדה הראויה בעיניה.

"שופטים לא אמורים להצטרף לפוליטיקאים, שופטים אמורים להיות בעלי עצמאות מחשבתית", הדגיש עו"ד בן גביר. "יש כאן ניסיון של שרת המשפטים להשפיע ולפגוע בעצמאות השופטים, כאשר היא חוצה את הגבול המותר לה".