סלומינסקי ולפיד
סלומינסקי ולפידפלאש 90

 יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), פנה היום (חמישי) לראש הממשלה ולשר האוצר, בעקבות הדיונים המתקרבים על תקציב 2015.

סלומינסקי הבהיר לנתניהו ולפיד, כי ועדת הכספים לא תשמש חותמת גומי בכל הקשור לגודל הגירעון, העלאת מיסים, והקיצוץ הרוחבי המתוכנן.

"אסור שמאבקי יוקרה והתחשבנויות יהוו את הבסיס להכנת התקציב הקרוב,ראוי שתהיה מחשבה עמוקה ויצירתית בין מקבלי ההחלטות תוך כדי ראיה ארוכת טווח", כתב סלומינסקי.

לדבריו, "האחדות שליוותה את העם מאז חטיפת שלושת הנערים, ומבצע צוק איתן חייבת להישמר".

בנק ישראל פרסם אתמול (רביעי) הודעה חריגה, בה תקף את כוונתו של שר האוצר יאיר לפיד להגדיל באופן ניכר את יעד הגירעון בתקציב 2015.

בהודעת הבנק נאמר, כי "בנק ישראל רואה חשיבות בהפחתת נטל החוב הציבורי לפי המתווה עליו החליטה הממשלה ב-2013, שמטרתו הפחתה הדרגתית של יחס החוב לתוצר לכ-60 אחוזים בסוף העשור".

בבנק ציינו כי סטייה ממתווה זה משמעותה נסיגה ממחויבות קודמת שנטלה על עצמה ממשלת ישראל להמשך הפחתת החוב. "אמינות המדיניות התקציבית נבנית מעמידה במחויבות לאורך זמן, ומהווה נדבך חשוב בתשתית ליציבות הפיננסית של המשק".

בבנק ישראל הבהירו, כי בהתלבטות בין קיצוץ תקציב להעלאת מיסים יש להעדיף העלאת מיסים, "בעת קביעת התמהיל בין העלאת מסים, ביטול פטורים, או קיצוץ נוסף בהוצאה האזרחית, יש לקחת בחשבון את העובדה שכבר היום ההוצאה האזרחית בישראל מאוד נמוכה בהשוואה בינלאומית, באופן שמקשה על מתן מענה הולם לאתגרים החברתיים והכלכליים בתחומי החינוך, הבריאות, הרווחה ועוד. ההשפעה של העלאת מיסים על הצמיחה בטווח הקצר שקולה לזו של הפחתה בהוצאה הציבורית".