גבול לבנון
גבול לבנוןצילום: פלאש 90

במבצע משותף של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, נעצרו בחודש האחרון מספר ערבים ישראלים, סוחרי סמים, אשר היו מעורבים בכוונות לפעילות טרור בהכוונה ישירה של חיזבאללה.

המעצרים באו בעקבות פעילות נרחבת שבוצעה בשבועות האחרונים, ונועדה לחשוף את פעילותם של סוחרי סמים בישראל מול סוחרי הסמים בלבנון, המופעלים ע"י חזבאללה ולגדוע את הצירים האלה בעודם באיבם.

המהלך הסיכולי בו היו שותפים שב"כ ומשטרת ישראל כלל טיפול חקירתי ומניעתי בשורת אזרחים ישראלים, המוכרים בין היתר כסוחרי סמים, ועומדים בקשר ישיר עם סוחרי סמים בדרום לבנון, הידועים בקשריהם לארגון חיזבאללה.

במסגרת זו בוצעו מעצרים לחקירות שב"כ של סוחרי סמים ישראלים אשר עלו בקשר ישיר לגורם בחיזבאללה.

בין העצורים, עא-חלים עפיף עבד אל-כרים עבאס, תושב נחף, אחיו, עז-אל-דין עפיף עבד אל כרים עבאס, גם הוא מנחף, אחמד מחמד עבדאללה מזאריב, תושב בית זרזיר וריאד מצטפא עבדאללה מזאריב, גם הוא מבית זרזיר.

במהלך חקירתם בשב"כ נחשף הקשר של הנחקרים לג'ורג' נימר, נוצרי, תושב מרג' עיון, סוחר סמים ופעיל חיזבאללה, שכלל השמשת אמצעי תקשורת, העברת סמים לגורג' נימר בלבנון ובניית תקשורת בטוחה לצורך ביצוע העברת אמל"ח.

עוד עלה בבירור במהלך החקירה כי בכוונת ג'ורג' נימר היה להעביר אמל"ח לישראל, בנוסף על סמים, ולצורך כך אף בוצעו סיורי שטח בסמוך לגבול לבנון, על מנת להכשיר את ההברחות שתוכננו. חלק מהנחקרים כבר היו בקשרים עם ג'ורג' נימר בעבר, עוד בטרם פעילותם הנוכחית, כך שגם במקרה זה ניצלו קשריהם בסחר בסמים גם למטרות ביטחוניות. במסגרת החקירה נתפס אמל"ח לא חוקי ברשות אחד הנחקרים.

במהלך החקירות עלה חומר מודיעיני, אשר הרחיב את תמונת המודיעין אודות הקשרים המסועפים של סוחרי הסמים לעיל, אשר נוצלו ע"י חיזבאללה ע"מ לקדם פעילות טרור בישראל.

בין השאר עלו שמות סוחרי סמים לבנונים אשר פעלו מול סוחרי הסמים הישראלים. מדובר בגורמים המוכרים בקשריהם עם חיזבאללה.

בשב"כ אומרים, כי "כלל מהלכי החקירות אשר בוצעו ע"י שב"כ ומשטרת ישראל, חושפים תשתית רחבה של סוחרי סמים ישראלים אשר פעלו מול סוחרי סמים לבנונים המוכרים בקשריהם עם חזבאללה, כולל מהלכים שבוצעו לקראת החדרת אמל"ח לישראל מגבלות לבנון, סוריה וירדן, באמצעות אותם סוחרי סמים, האמור בדומה למהלך הברחת החנ"מ שבוצע בקיץ 2012 מלבנון".