ציפי לבני
ציפי לבניצילום: פלאש 90

שרת המשפטים, חה"כ ציפי לבני, התייחסה הבוקר (חמישי) בכנס שופטים בירושלים, לנושא המאבק בתופעות ההסתה, האלימות והגזענות בחברה הישראלית, אשר החריפו על רקע מבצע "צוק איתן".

לבני אמרה לשופטים, כי "לצד החוסן והערבות ההדדית שהתגלו במהלך המבצע, הרימו את ראשן גם תופעות מכוערות בתוך החברה הישראלית, ובראשן הגזענות וההסתה".

לדבריה, "לצד השימוש היפה שלהן בארגון תרומות ומחוות לחיילי צה"ל ותושבי הדרום, ראינו איך הרשתות החברתיות הפכו גם לכר פורה לאמירות מכוערות ומסוכנות; להתארגנויות אלימות כנגד מפגינים; לפעולות אלימות כנגד קבוצות באוכלוסייה. לכל אלה אין מקום בחברה דמוקרטית וזו ההפרה בוטה של החוק".

"אלה התבטאויות שלא חוסות תחת חופש הביטוי. הן התבטאויות שיכולות לייצר אלימות. הסתה לאלימות אינה חלק מהדמוקרטיה – היא חותרת תחתיה ונגדה", קבעה שרת המשפטים.

לבני ציינה בפני השופטים, כי "אני מודעת להפרדת הרשויות, וברור לי שהפסיקה וההחלטות הן של בתי המשפט, ובכל זאת חשבתי לנכון לחלוק עמכם, ציבור השופטים, את הדאגה הזו שלי ממה שהתרחש בשבועות האחרונות וממה שעוד עלול להתרחש".

"אני פונה אליכם היום כדי שתתייצבו לצדי במאבק חסר הפשרות נגד הגזענות וההסתה, במאבק להגנה על הדמוקרטיה הישראלית. אם אנחנו לא נעשה זאת איש לא יעשה זאת במקומנו", הוסיפה.