נתניהו בבאר שבע
נתניהו בבאר שבעחיים צח - לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אחר הצהריים (חמישי) בבאר שבע עם ראשי רשויות מהדרום, שתי יממות מאז נכנסה לתוקף הפסקת האש עם החמאס.

''המחויבות שלי לדרום היא עמוקה מאוד, אתם יודעים ורואים את זה והיא עמוקה לביטחון אזרחי ישראל באשר הם", אמר נתניהו. "במאמץ הזה אתם שותפים אדירים. המרחב שבו אנו חיים הוא גועש וסוער, ואנחנו כאן בסירה אחת עם רבים אחרים באזור וגם מהעולם".

לדברי ראש הממשלה, ישראל היתה נתונה במאבק לא פשוט נגד חמאס שנתמך על ידי איראן וקטאר. "החמאס הוכה מכה קשה מאוד ויש כאן הישג צבאי ראשון במעלה ויש גם הישג מדיני כי בסוף הם התכנסו והסירו את כל התנאים שלהם.

"הם התכנסו לאותה הצעה מצרית שאנחנו היינו מוכנים לקבל אותה ישר בהתחלה של הפסקת אש ללא מגבלת זמן וללא אף אחד מהתנאים שהם הציבו. הם הגיעו לזה בדרך הקשה, הם כל פעם ניסו אותנו מחדש וכל פעם הלמנו בהם אך הפעם האחרונה בצבר המכות האלה, הפעם הזאת שכנעה אותם".

נתניהו התייחס להפרת הפסקת האש על ידי החמאס לפני כשבוע. "הם חשבו שהם יכנסו להתשה ואמרתי להם תקבלו הכתשה והם קיבלו הכתשה וגם מגדלי הטרור נפלו וגם נפלו בכירי המפקדים שלהם".

בנין בן 14 קומות הופל בעזה

ראש הממשלה פנה לראשי הרשויות: "עמדנו יחד בכל ימי המערכה ואני מעריך מאוד את העמידה שלכם והתמיכה שלכם ועכשיו נעמוד יחד בדברים שאנחנו צריכים לעמוד כאן בעוטף עזה ובשאר יישובי הדרום. נביא ביום ראשון חבילת סיוע גדולה מאוד לתושבי עוטף עזה ובהמשך גם חבילת סיוע כללית לדרום כולו.

"אני מבקש להודות לאזרחי ישראל ואני גם מבקש להודות לכוחות הביטחון, לחיילי צהל, לאנשי השב"כ, לשוטרים, לכבאים לאנשי מד"א, לכל המתנדבים, הרוח הזאת תביא אותנו למקומות טובים ויש עוד אתגרים לפנינו", דברי נתניהו.

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ אמר במהלך הפגישה עם ראש הממשלה כי "התפקיד של כולנו לתת לממשלה ולצבא את הזמן הדרוש כדי לקבל את ההחלטה הנכונה, החלטה צבאית, החלטה מדינית, אנחנו תפקידנו להכיל את הציבור לכל תרחיש, כך פעלו ראשי הרשויות".