השר אורי אריאל
השר אורי אריאלצילום: פלאש 90

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל מספר בשיחה עם ערוץ 7 על התכנית החדשה שהגיש לראש הממשלה, לחיזוק ישובי עוטף עזה, בנייה וקליטת עלייה בישובים.

על פי התכנית, יקצו המשרדים השונים כ-650 מיליוני שקלים לטובת הישובים והעיר שדרות.המדינה תסבסד את עלויות פיתוח הקרקע לבנייה, תעמיד בתי אגודה ומבנים יבילים לרשות הישובים והקיבוצים, תקים מתחמי קליטה וכן שיפוץ, הרחבה, מיגון והקמת מוסדות ציבור בישובים ובעיר שדרות.

מדובר בתוכנית כוללת בעלות של יותר מחצי מיליארד שקלים והיא גובשה לאחר בדיקות שנעשו בשטח ומפגשים עם התושבים וראשי המועצות, והיא מוגשת כהמשך להחלטת הממשלה מתחילת החודש לחיזוק הישובים בעוטף עזה.

השר אריאל אומר כי אין לו ספק שהיישובים בעוטף עזה יגדלו ויפרחו. "זו התשובה שלנו לחמאס, נביא לכאן עוד ועוד משפחות וכבר משנה הבאה נתחיל את בניית בתי הקבע הנוספים".

לדבריו תושבי עוטף עזה הם נכס למדינת ישראל. "אני מצדיע להם לא רק על החמישים יום האחרונים, אלא על כל ה-14 שנה האחרונים, הם נכס גדול. צריכים לעבות את היישובים שיגדלו ויהיו קהילות חזקות יותר, הם הכיפת ברזל שלנו".

השר אריאל ברך על ההמונים שעולים בשנים האחרונות לפקוד את קברו של הרב קוק זצ''ל בהר הזיתים. "זו יוזמה שבאה מצד חברים שפנו אלי לפני מספר שנים, ושמחתי על כך שפנו אלי. הרב קוק הוא הגורם שהעלה את כל הציונות הדתית על המפה והביא אותנו למה שאנחנו, וראוי על כך להמשיך בתורתו. אנחנו שמחים שבכל שנה מספר העולים הולך וגדל".