אבו מאזן
אבו מאזןצילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב בראיון לשני ערוצי הטלויזיה עשר ושתיים לסיום הלחימה במסגרת מבצע צוק איתן

נתניהו אמר כי ישראל הצליחה להביא להפסקת אש ללא הגבלת זמן וללא תנאים מוקדמים וזהו הישג. "לגבי ההישג - את זה באמת ימים יגידו, אני מקווה שזה יחזיק מעמד. אבל דבר אחד אנחנו יודעים - פגענו בהם פגיעה קשה מאוד".

ראש הממשלה ציין כי חמאס לא קיבל אף אחת מהדרישות שלו בהסכם. "נמל, שדה תעופה, משכורות, אסירי שליט - הכול נפל", הדגיש. "קיבלתי את ההחלטה עם שר הביטחון והרמטכ"ל. היו חריקות בחוץ, אבל בסוף זה התנהל כמו שצריך. צה"ל הלם בחמאס בצורה פנטסטית, אחרי שהשמדנו להם מאות עמדות הם התקבצו לתוך המגדלים. היינו צריכים להכניס את הכוחות למנהרות, וברגע שזה טופל לא רציתי הרג וחטיפות של חיילי צה"ל".

נתניהו דחה את הביקורת שהושמעה במערכת הפוליטית על כך שלא שיתף את חברי הקבינט המדיני־ביטחוני בהחלטה לאמץ את הסכם הפסקת האש עם חמאס. לדבריו, הוא הוסמך על ידי הקבינט לקבל את ההחלטה. "בסתר לבם חלק מהשרים שמחים שלא הבאתי את זה להחלטה... חסכתי להם דילמה".

בהתייחסו לנושא המדיני אמר נתניהו כי הוא חושב שכדי לחזור לתהליך המדיני עם הרשות הפלסטינית, על יושב הראש שלה אבו מאזן להבהיר כי הוא בוחר בישראל ולא בחמאס. "אבו מאזן צריך לבחור בין ישראל וחמאס, אני חושב שהוא מבין לבד שהחבורה הזו עמדה להפיל אותו. אני יכול רק לקוות שהוא ייפרד מחמאס", אמר ראש הממשלה.

"אין לנו בעיה שהרשות הפלסטינית תיכנס לעזה, יש לנו בעיה שחמאס ייכנס ליהודה ושומרון", ציין ראש הממשלה. "לא דיברתי עם אבו מאזן ישירות, אבל יש קשרים כל הזמן. אני חושב שזה תלוי יותר במדיניות שהרשות הפלסטינית תנקוט".