Kerry testifies before the House Foreign Affa
Kerry testifies before the House Foreign AffaReuters

"דאעש מהווה איום זהה לקשת רחבה של מדינות, בהן ארצות הברית", כך כתב היום בניו יורק טיימס מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי.

"כל מה שצריך כדי להתמודד עם החזון הניהיליסטי שלו וסדר היום הרצחני הוא קואליציה גלובלית הכוללת צעדים פוליטיים, הומניטאריים, כלכליים ואכיפת החוק, ושימוש בכלי מודיעין כדי לתמוך בכוחות הצבאיים. בנוסף לעריפת הראשים, ומעשים אחרים של רוע צרוף", מוסיף קרי, "שהביאו למותם של אלפי חפים מפשע בסוריה, עיראק ולבנון, דאעש מציב איום גם מעבר לאזור בו הוא נמצא".

"לא נאפשר לסרטן שנקרא דאעש להמשיך להתפשט למדינות אחרות. העולם צריך להתעמת מול האיום הזה ולבסוף להביס אותו", כתב קרי. "הקיצוניים הללו לא יעצרו בסוריה ובעיראק ואם לא נטפל באיום הזה, הם יתפשטו למדינות אחרות. הם חוטפים, מענים ועורפים ראשים. הם מצוידים בכלי נשק מתקדמים שהצליחו לשים עליהם את ידיהם בשדות הקרב. הם כבר הוכיחו שביכולתם לכבוש עוד ועוד שטחים יותר מכל ארגון טרור אחר באזורים אסטרטגיים שגובלים בירדן, לבנון, טורקיה ומאוד קרוב גם לישראל".

"לדאעש יש מקורות ב'אל קאעידה בעיראק', שבמשך יותר מעשור פעל באלימות קיצונית. בארגון פועלים ג'יהאדיסטים עם אמביציות גלובליות. מנהיגיו איימו שוב ושוב על ארצות הברית, ובמאי, מחבל הקשור לדאעש רצח 4 יהודים במוזיאון בבריסל. כמות הלוחמים הזרים הולך ומתרחב, ומעלה איום בכל מקום אליו הם יכולים לנסוע בלי שיזהו אותם – כולל אמריקה".