הלפרין. קיץ מדהים של הנבחרות
הלפרין. קיץ מדהים של הנבחרותרויטרס

מייצגים בכבוד. בזמן שבחודש האחרון, אזרחים רבים במדינה היו תחת ירי בלתי פוסק של רקטות ואיום מתמיד, היו גם כאלו שייצגו אותנו בכבוד. ואפילו בכבוד מאוד.

קיץ קשה עבר על הנבחרות הישראליות שבכדורסל. על רקע הלחימה בעזה, התאמנו שחקני הנבחרות מהקדטים עד לבוגרת בתנאים לא אופטימאליים בכלל. רחוקים ממגרשי האימון הרגילים שלהם, וכשהלב עם משפחותיהם וחיי האזרחים הרבים שתחת סכנה תמידית, הוגלו השחקנים בנבחרות הלאומיות להתאמן במגרשים אחרים הן בארץ והן מחוץ לה.

אם לא מספיקה הכנה לא מושלמת, השחקנים נאלצו לקיים גם את משחקיהם באי השכן ובעיקר - מחוץ לישראל.

כל אלו לא הפריעו לנבחרות הכדורסל של ישראל להציג את אחד מחודשי הקיץ המדהימים ביותר של הנבחרות הישראליות מעולם.

מי שסגרה את הקיץ המדהים שעבר על הנבחרות הישראליות היא דווקא נבחרת הקדטים של ישראל. הנבחרת שמשחקים בה נערים עד גיל 16, לקחה חלק פעיל באליפות אירופה בדרג ב', אליה הייתה שייכת ערב האליפות. 

אמש שיחקה הנבחרת המצויינת מול מקבילתה ממונטנגרו במשחק גמר אליפות אירופה, משחק אליו הגיעו הקדטים כשבמאזנם שבעה נצחונות רצופים ואפס הפסדים במהלך הטורניר כולו.

הנבחרת הישראלית אמנם הפסידה בגמר למונטנגרו בתוצאה 76:73, אבל ההישג הגדול שלה הוא עצם העפלתה לדרג א'. הישג שכשלו בו בנבחרת הקדטים מזה ארבעה קיצים.   שרון אברהמי, מאמן נבחרת הקדטים אמר לאחר ההעפלה לדרג א' "ייצגנו את המדינה בזמן קשה ועשינו את זה בצורה מדהימה".

אבל כאמור, לא רק נבחרת הקדטים של ישראל עשתה קיץ מדהים. כמוה גם הנבחרות האחרות של הכדורסל הישראלי. 

הנבחרת הבוגרת תחת אימונו של ארז אדלשטיין סוף כל סוף מימשה את הפוטנציאל הרב הטמון בה. לאחר ניצחונות על מונטנגרו הולנד ובולגריה העפילו בפעם ה-12 ברציפות השחקנים הישראלים לאליפות אירופה. ההבדל הרב הוא שהפעם הם עשו זאת מהמקום הראשון בבית, ולא מטורניר ההזדמנות האחרונה, כמו בפעמים האחרונות.

ההישג גדול עוד יותר כשזה הושג על רקע המצב הביטחוני וכן לאחר הכנה קשה מאוד. שחקנים שהבריזו ולא הגיעו לקמפיין המוקדמות, שחקן מרכזי כמו ליאור אליהו שנפצע ולא נמצא כשיר מספיק, וכן התאקלמות מהירה של סנטר מתאזרח. בנבחרת אומרים היום כי הלכידות הקבוצתית הגיעה דווקא בגלל המצב הביטחוני, שכן הבינו שם כי צריך לייצג את ישראל עכשיו יותר מכל. תחושה זו היא שגרמה לשחקנים ולצוות האימון להציג רמת משחק גבוהה מאוד, כזו שלא הורגלנו לראות בשנים האחרונות מהנבחרת הבוגרת.

גם נבחרת העתודה תחת אימונו של שרון דרוקר הצליחה להגיע להישג מרשים למדי - מקום שביעי באליפות אירופה. אמנם הנבחרת פיספסה את ההזדמנות לסיים במקום גבוה יותר לאחר שהפסידה לסרביה במשחק שנגרר לשתי הארכות, אך עדיין מגיע שאפו גדול לדרוקר וחניכיו שמול צרפת החזקה החזירו את הכבוד וסיימו את האליפות החשובה במקום השביעי. מרחק נגיעה מהגדולות ביותר.

נבחרת הנוער של ישראל בה משחקים כמה משחקני העתיד של ישראל כמו דניאל דנינו ותמיר בלאט, סיימה את אליפות אירופה שהתקיימה בקיץ האחרון במקום השישי. הישג זה מעט איכזב את הנבחרת הישראלית שהייתה רחוקה מעט מאוד מהעפלה לדרג א'. אך גם מקום שישי בצל קיץ קשה כל כך מבחינה לאומית, הוא הישג גדול לכשעצמו.

מי אמר שאין עתיד לכדורסל הישראלי?