עוזי לנדאו
עוזי לנדאוצילום: פלאש 90

סגן השר במשרד רה"מ אופיר אקוניס (ליכוד) טוען כי השר לנדאו מזיק לאינטרסים של ישראל ועליו להתפטר מהממשלה.

דבריו של אקוניס באים בעקבות התבטאויותיו של השר לנדאו על הפסדה של ישראל בלחימה מול חמאס והביקורת על התנהלות הממשלה והצבא.

"השר לנדאו לא מחמיץ הזדמנות לומר שישראל הפסידה ואיבדה את כושר ההרתעה. אמירות כאלה משר בממשלה מזיקות ומסוכנות והן פוגעות באינטרסים של מדינת ישראל. הדברים אינם עולים בקנה אחד עם אחריותו כשר בממשלת ישראל - ההגינות והמוסר מחייבות אותו להתפטר לאלתר מהממשלה", דברי אקוניס.

נזכיר כי בסוף השבוע אמר לנדאו לערוץ 10, "אם הייתי חבר קבינט, הייתי מצביע נגד הפסקת האש. חד וחלק. במהלך המבצע לא הוגדרו מטרות או לאן הולכים, והמטרה העיקרית שעליה הכריז ראש הממשלה, 'שקט תמורת שקט', הושגה רק חלקית. סביר להניח שלא יהיה שקט בדרום לאורך זמן".

"אין ספק שהיו הישגים, אבל כשהוכרזה הפסקת האש הפכתי למודאג ומאוכזב מאוד. בהתחלה הדברים הוצגו כך שהחמאס הוא ארגון חלש הנמצא במצוקה, המבין שאם צה"ל יפעל במלוא כוחו זה יפגע בו ולא כדאי לו - אבל הגמגום הישראלי גרם לו להתעצם, ולהכות בנו באופן חסר תקדים. ואז, בשעה שבעזה צוהלים, תושבי עוטף עזה חוששים לחזור לבתיהם והדרום כולו במתח עצום. משהו כאן לא בסדר, וצריך לשאול איפה טעינו. מחובתנו להפיק לקחים כדי שלסבב הבא, שיתקיים במוקדם או במאוחר, נגיע מאורגנים, ערוכים ונחושים יותר.

"לכל אורך המבצע הגבנו בהססנות ולמעשה נגררנו בכל המהלכים - בהפסקות האש ובפעולה הקרקעית המוגבלת. ההתנהלות והמסר שישראל רוצה שקט בכל מחיר שידרו לחמאס חולשה, כאילו אנחנו לא מוכנים להילחם. החמאס יושב בבונקר, מציב לנו תנאים בקהיר ובעזה, ואנחנו ממתינים שהוא ינצור את האש. מה זה הדבר הזה? הכוחות בשטח היו מוכנים להילחם, רצו להילחם, אבל החולשה ששידרנו פגעה וכרסמה קשות בהרתעה הישראלית".