יותם ויעלי
יותם ויעליבני גם זו לטובה

במהלך החודש האחרון,  קיימו אסיטז' ישראל (המרכז הבינלאומי לתיאטרוני ילדים ונוער), בתמיכת משרד התרבות והספורט ובשיתוף התיאטרון הלאומי הבימה, זו השנה השלישית, את פסטיבל "חלום של תיאטרון" – פרס הבמה להצגות ילדים ונוער 2014. בטקס סיום ססגוני במיוחד שהתקיים בתיאטרון הלאומי, הבימה, הוכרזו שמות הזוכים בקטגוריות השונות.

טקס הסיום, שהיה צבעוני ומלהיב במיוחד, בויים על-ידי השחקנית והבימאית דנה דבורין. הוא נעל, למעשה, את אירועי פסטיבל "חלום של תיאטרון" – חגיגת תיאטרון שהתקיימה במסגרת תחרות "פרס הבמה לילדים ולנוער", בה השתתפו כל תיאטראות הילדים והנוער בארץ. הפסטיבל היה ביטוי לעונה גדושה של יצירה תיאטרונית מגוונת וחדשנית של הצגות מיוחדות וייחודיות ברמה אמנותית ובאיכות הפקה גבוהות, הקשובה לעולמם של הילדים ומעניקה להם חוויה של תיאטרון איכותי וקסום.

הפסטיבל התקיים במהלך חודש אוגוסט האחרון בתיאטרון הלאומי, הבימה, וכאמור, הוא ננעל בטקס חגיגי במעמד שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת, שבמסגרתו הוענקו פרסי התיאטרון לזוכים בתחרות. על הפרסים בקטגוריות השונות התמודדו 26 הצגות ילדים ונוער. התיאטראות שהשתתפו בתחרות הם: קרקס Y, תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון המפרש, תיאטרון גושן, תיאטרון הנפש, תיאטרון מדיטק,( בהצגה יותם ויעלי) תיאטרון התיבה, תיאטרון באבלינג,תיאטרון השעה הישראלי, תיאטרון הקרון, תיאטרון הקיבוץ, תיאטרון מופע בשיתוף תיאטרון ניחותא, תיאטרון אלמינא ותיאטרון נוי מויאל.

אין ספק שתיאטרון מדיטק חולון הוא הזוכה הגדול השנה בטקס פרסי התיאטרון לילדים ונוער שהתקיים ב"הבימה" בסוף השבוע האחרון.

 

"יותם ויעלי" בבימויו של רוני פינקוביץ', מנהלו האמנותי של המדיטק, על פי מחזה של פולקר לודוויג (Volker Ludwig)מגדולי המחזאים לילדים בגרמניה ובעולם נבחרה להצגת השנה לילדים.

 

ההצגה "עושת הנפלאות", גם היא מבית היוצר של מדיטק חולון, נבחרה להצגת השנה לנוער.

לא זאת בלבד, אלא ש"עושת הנפלאות" היא גם זוכת פרס הבימוי - זיו מאיר, זוכת פרס שחקנית משנה - מגי אזרזר וזוכת פרס שחקנית ראשית- ג'ניה הילזנרט.

 

"עושת הנפלאות" מציגה את סיפורן יוצא הדופן של הלן קלר, הילדה העיוורת, חרשת-אילמת ומורתה אן סאליבן. המדיטק העלה עיבוד מחודש למחזה עטור השבחים שכתב ויליאם גיבסון אשר מבוסס על יומנה של אן סאליבן.

ייעודו של הפרס, הכולל גם פרס כספי לזוכים, הוא לקדם ולהבליט את תחום היצירה התיאטרונית האמנותית לילדים ולנוער בארץ.

בנוסף, במהלך הטקס הוענק פרס אסיטז' למפעל חיים למחזאית ולבימאית היוצרת, הגברת חגית רכבי ניקולבסקי, על תרומתה הרבה לעולם תיאטרון הילדים.