כל ילדי הנשיא

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה, ראש העיר ירושלים ניר ברקת ורעייתו בוורלי, הגיעו היום (א') לפתוח את שנת הלימודים תשע"ה במרכז היום של "זכרון מנחם" בבירה.

את פניהם קיבלו חיים ומירי ארנטל, אשר הקימו את הארגון בשנת 1990 לזכרו של בנם, מנחם ארנטל ז"ל שנאבק למעלה מ-14 שנים במחלת הסרטן.                         

אל מרכז היום של "זכרון מנחם" מגיעים במהלך שנת הלימודים ילדים חולי סרטן אשר מנועים מללכת לבית הספר עקב מצבם הבריאותי ואחר הצהריים מגיעים אליו אחים לילדים חולי סרטן, שהוריהם עסוקים בטיפול באח החולה. מרכז היום על עובדיו ומתנדביו מהווה מסגרת תומכת לילדים החולים ולאחיהם, בו הם לומדים, משחקים, מקבלים ארוחה חמה והמון תמיכה ואהבה.

במהלך הביקור העניקו הילדים לנשיא ולראש העיר מתנות שהכינו להם מבעוד מועד. המתנות, מבוססות על תמונות ילדות של האישים ריגשו מאד את הנוכחים.

לאחר הטקס הרשמי בו בירכו הנשיא וראש העיר את הנוכחים בברכת שנת לימודים פורייה והחלמה מהירה הצטרפו השניים לסדנאות יצירה עם הילדים החולים.

צילום: גרשון אלינסון

"בבתי הספר הרגילים, יש ילדים רגילים שלומדים תורה, אנגלית, חשבון ועוד מקצועות", אמר ריבלין הנרגש. ''בבית הספר שלכם יש ילדים גיבורים. אתם לומדים תורה, חשבון ואנגלית, אבל אתם לומדים משהו הרבה יותר חשוב. אתם לומדים איך לחיות. בית הספר שלכם הוא בית הספר של החיים".

ראש העיר ברקת אמר כי "אתם הגיבורים של כולנו. למרות כל הקשיים אתם ממשיכים ללמוד ואני בטוח שתחילת שנת הלימודים תביא איתה התחלה חדשה עם בריאות איתנה. ירושלים מאחלת לכם הרבה בריאות והצלחה ושתחזרו במהרה לספסל הלימודים ולחברים בבתי הספר שלנו בירושלים".

יו"ר "זכרון מנחם" חיים ארנטל הודה בדבריו לנשיא המדינה ולראש העיר על הגעתם. "הענקתם כבוד רב לנו ולילדים, רגעים אלה של אושר ושל תשומת לב לילדים החולים, הם הרגעים החשובים ביותר להחלמתם. השמחה והאושר הם סוג של תרופת קסם לילדים החולים במחלה כל-כך אנושה".