מנחם אליעזר מוזס
מנחם אליעזר מוזסצילום: פלאש 90

הסיעות החרדיות ממשיכות להיאבק בחוק המע"מ של יאיר לפיד.

במכתב ששיגר היום (שני) יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מוזס ליו"ר הכנסת, דרש מוזס לבטל את דיוני וועדת הכספים ביום חמישי ובשל דיון הפגרה שיתקיים במליאה לבקשת האופוזיציה.

"לדרישתם של למעלה מ-25 חברי כנסת ועל פי החלטתך מהיום, תתקיים ישיבת כנסת מיוחדת בתקופת הפגרה, ביום חמישי הקרוב ט' באלול התשע"ד, 4 בספטמבר 2014, בשעה 11:00", כתב מוזס.

"בסדר יומה של ועדת הכספים לשבוע זה, שובצו בימי רביעי וחמישי ישיבות להצבעה על ההסתייגויות שהוגשו לחוק מע"מ אפס, לקראת הכנתה לקריאה שנייה ושלישית", ציין מוזס.

לדבריו, "סעיף 111(ג) לתקנון הכנסת קובע: "ישיבות ועדות הכנסת לא יתקיימו בשעה שבה מתקיימת ישיבה של הכנסת, אלא אם כן אישר זאת מראש יושב ראש הכנסת, מטעמים מיוחדים, וכפי שיקבע; התקיימה ישיבת ועדה בזמן ישיבה של הכנסת, לא תתקיים הצבעה בוועדה בזמן קיום הצבעה בישיבת הכנסת".

מוזס מסביר כי בשל כך יש לבטל את דיוני וועדת הכספים. "בהתאם לתקנון וכדי לאפשר לחברי הכנסת שביקשו לקיים את ישיבת המליאה המיוחדת להיות נוכחים במליאה, ומכיוון ואין טעמים מיוחדים בקיום ישיבת הוועדה במקביל לישיבת מליאה הכסת, אבקשך שלא לאשר את קיום ישיבת ועדת הכספים ביום חמישי הקרוב, 4 בספטמבר 2014, במקביל לשעות קיום כינוס המליאה".