צוות הצילום היום בעפרה
צוות הצילום היום בעפרהצילום: סמי קרסנטי

צוות צילום של חדשות ערוץ 2 נתפס היום (שני) בעפרה שבבנימין לאחר שהכניס לישוב שלושה פלסטינים תושבי הכפר סילוואד ללא אישור.

צוות הצילום הכניס את הפלסטינים לישוב בכלי רכב עם לוחית זיהוי ישראלית. הצוות נסע עימם לישוב עמונה הסמוך לצורך צילומי כתבה. תושבי עמונה שהבחינו בנעשה ובפלסטינים בתוך הישוב הזעיקו את כוחות הביטחון.

כשביקשו שני כלי הרכב של צוות החדשות לצאת מהישוב, הם התבקשו לעצור לבדיקה בה התברר כי ברכב אכן נוסעים פלסטינים ללא אישור כניסה לישוב. צוות של משטרת בנימין שהוזעק למקום בדק את יושבי הרכב הישראלים ואת הפלסטינים ושחרר אותם לדרכם.

מזכיר הישוב עפרה, סמי קרסנטי, זעם על המקרה ואמר בשיחה עם ערוץ 7 כי "זו חוצפה שצוות מערוץ 2 מכניס ערבים ללא שום אישור מגורמי הביטחון בעפרה או מגורמי הצבא". לדבריו, "מעתה ואילך היישוב עפרה ידע להתנהג בהתאם כלפי צוותי ערוץ 2 אשר מנצלים את מעמדם ופועלים ללא אישורים".

קרסנטי ציין כי "רבש"צ היישוב עיכב אותם לאחר שלא רצו להזדהות ולא סיפקו תשובות מדוע הכניסו ערבים לעמונה, בהתאם לסמכויותיו הם עוכבו עד לבוא המשטרה והצבא".

מחדשות 2 נמסר בתגובה כי "צוות חדשות 2 נכנס ליישוב עמונה בגלוי דרך ה ש.ג. כך גם רכב של פלסטינים וישראלים נוספים. כשכוחות הביטחון ביקשו מהם לעזוב את היישוב - עזבו מיד. רבש"צ הישוב עיכב את הרכב בברוטליות עד להגעת המשטרה ששחררה אותם באופן מידי".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי המשטרה בדקה את כלל המעורבים באירוע ולקחה מהם פרטים. בתום בדיקה בשטח הם שוחררו.


צילום: סמי קרסנטי