טרור
טרורthinkstock

המשרד לביטחון הציבור והמוכנות לחירום בקנדה הציג בסוף השבוע את הערכת המצב השנתית העוסקת באיומים על הביטחון הלאומי.

הדוח השנתי קובע, כי איום הטרור נותר גורם האיום המוביל על הביטחון הלאומי בקנדה, ומזהיר מפני הסכנה הטמונה באזרחים קנדים שיצאו את המדינה כדי להצטרף לארגוני טרור, ובראשם המדינה האסלאמית (דאעש) שהוכרזה בחלקים נרחבים של עיראק וסוריה.

עוד נמסר בדוח, כי בתחילת 2014 היה בידי המודיעין הקנדי מידע על יותר מ-130 קנדים (אזרחים ותושבי קבע) להם קשר לפעילות טרור, ובכללה אימונים, העברת/ גיוס כספים עבור ארגוני טרור, הטפה של עמדות קיצוניות ותכנון פיגועי טרור.

על פי מידע זה, כ-80 קנדים חזרה למדינה לאחר ששהו בחו"ל לצורך פעילות הקשורה לטרור ו-30 קנדים שוהים בסוריה וחשודים כמעורבים בפעילות טרור. סוריה הפכה ליעד מועדף עבור הג'יהאדיסטים הקנדים.

החשש מטרור בקנדה נובע גם מהעובדה שארגון אל-קאעידה ושלוחותיו סימנו את קנדה כמטרה ועל רקע תהליך הרדיקליזציה האסלאמית במדינה.

בשנת 2013 נקטה ממשלת קנדה בצעדים נוספים שנועדו לסייע לרשויות במאמציהן לבלום את איום הטרור מבית. חוק המאבק בטרור מיולי 2013 קבע, כי יציאה מקנדה לצורך ביצוע פעולות טרור מחוץ למדינה תיחשב עבירה פלילית, וכן נוספו לרשימת ארגוני הטרור שישה ארגונים נוספים, ובהם ג'בהת אל-נוסרה, בוקו חראם וטליבן.

"קנדה רשמה הצלחה בהתמודדות עם הטרור בדרכים שונות באמצעות מודיעין, גורמי אכיפת החוק, שיתוף פעולה בזירה הבינלאומית ובפעילות עם קהילות שונות. למרות ההצלחות, הטרור ממשיך להציב איום על הציבור הקנדי, האינטרסים הקנדיים ועל המדינה בכלל", אמר סטיבן בלני השר לביטחון הציבור. "התמודדות עם הטרור מבית ובחו"ל ממשיך לעמוד בעדיפות עליונה של הממשלה".