ח"כ אלעזר שטרן
ח"כ אלעזר שטרןצילום: פלאש 90

ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) תקף (הבוקר) בחריפות את רבה של צפת הרב שמואל אליהו וכינה אותו "שמוליק אליהו" ו"סטודנט לגמרא". 

בראיון לתחנת הרדיו "גלי ישראל" התייחס שטרן להתנגדות הבית היהודי לחוק הגיור ולמעורבותם של רבנים בפוליטיקה. שטרן הידוע באיבתו לרב אליהו הזכיר את שמו ותקף אותו בחריפות.

חבר הכנסת יוני שטבון (הבית היהודי) גינה את דבריו של שטרן ואמר כי "זו חוצפה ועזות פנים, תוצר מובהק למגמת הפגיעה בכל מה שיהודי כאן". לדבריו, "הכרסום הברוטאלי במעמד הרבנות הוא תחילת סופה של הזהות היהודית של המדינה".

עוד טען שטבון כי "דבריו של שטרן הם הוכחה ניצחת לצורך בקיומה של מפלגה דתית לאומית ששמה את הערכים המסורתיים במרכז, שתהווה שכפ"ץ יהודי למדינה".

ח"כ שטרן לא חוזר בו מדבריו ואמר בשיחה עם ערוץ 7 כי "מי שנושא בתואר רב מוכרח שיבין שהתואר מחייב יושר, כבוד האדם ותרבות של דיון ולא תרבות של הכפשות ושקרים". לדבריו, התארים שכינה את הרב אליהו נאמרו בכאב.

"רבנים שבחודש אלול מתעסקים בהכפשות וכורים מלכודות לרבנים אחרים על עצומות שלא קרו פוגעים במעמד הרב בישראל ועלינו כציונות דתית להתעשת ולעצור על מנת שישראל לא תאבד את זהותה היהודית", הוסיף ח"כ שטרן. 

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) תוקפת את השתלחותו של ח"כ שטרן ברב אליהו. "של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על תלמידי חכמים. וכשאתה מטיף ליושר, כבוד האדם ותרבות דיון - קשוט עצמך תחילה", אמרה. 

גרשון מסיקה ראש המועצה האזורית שומרון הביע זעזוע מדבריו של ח"כ שטרן ואמר "שטרן הוא עשב שוטה שפעם אחר פעם יוצא בהצהרות פוגעניות נגד הציבור הדתי לאומי ומנהיגיו הרוחניים. אף על פי כן הוא מעז להמשיך להתגורר בקרבנו כאילו אין בכך דבר.

הפעם הוא העז פניו מול אישיות תורנית בכירה שהוא בוודאי אינו מגיע לקרסוליה. ונראה שאת האיסור החמור נגד פגיעה בתלמיד חכם הוא "שכח" או שפשוט מעולם לא למד. נראה שהכיפה על ראשו לא מייצגת הרבה. מן הראוי שיבלום את פיו לפני שהוא משתלח כאחד התגרנים בשוק בכבוד הרב אליהו  שלו זכויות רבות מספור. שטרן הוא בושה לציונות הדתית".