אבי רואה
אבי רואהצילום: פלאש 90

יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, האשים היום (שלישי) את ראש הממשלה נתניהו בכך שיש ''הקפאה סמויה'' ברחבי יהודה ושומרון וטען כי חברי הכנסת של הליכוד והבית היהודי אינם עושים מספיק כדי לקדם את ההתיישבות.

"בהסתכלות רחבה בהחלט אפשר לומר שיש הקפאה, סמויה, תכנונית שאף אחד לא מדבר עליה, אבל היא תבוא לביטוי משמעותי בחודשים הקרובים שהבנייה או תנופת הבנייה שהיתה בשנים האחרונות תמצה את עצמה ואי אפשר יהיה להתקדם אפילו במבנה אחד נוסף... מדובר על אלפי יחידות שבעצם תקועות".

בראיון לרדיו ''גלי ישראל'' אמר יו"ר מועצת יש''ע כי הסוגיה נמצאת בידיו של ראש הממשלה נתניהו. "יצא לנו להיפגש עם ראש הממשלה לפני שלושה חודשים בערך, העלנו את הסוגיה הזאת, כמובן שהוא נימק את זה, בפגישה ההיא, מסיבות קואליציוניות של לחצים, של לפיד, של איומים כאלה ואחרים אבל אמר שימצא את ההזדמנות.

"הנה לצערנו, נקרתה בדרכנו הזדמנות של חטיפת שלושת הנערים, שזו היתה הזדמנות מבחינתו מצוינת, מבחינתנו לא צריך להמתין להזדמנויות כאלה, אנחנו צריכים לעשות את עבודתנו, הוא צריך לעשות את שלו ולחתור, אבל הוא חיפש הזדמנות.

"הגיעה ההזדמנות והוא היה יכול לאשר את כל מה שהוא רצה בסיטואציה הזאת, אבל הוא בחר שלא לעשות זאת, כמו שאמרתי מסיבות קואליציוניות פנימיות על האיומים של לפיד, אז הוא הסביר את זה באופן הזה, אני מאמין שהיום יש לו הסברים אחרים של לחצים בינלאומיים וכן הלאה במסגרת צוק איתן".

אבי רואה אומר כי חברי מפלגת הבית היהודי כמו אלו של מפלגת הליכוד בה הוא חבר, לא עושים מספיק לפיתוח ההתיישבות. "כנראה שהשיקולים שלהם הם אחרים, פוליטיים, אני יכול להבין אותם, אבל אני חושב שהגענו למצב שצריך לשבור את הכלים.

"להפסיק את הסאגה הזאת של כל אישור של בית כזה ואחר או כל תכנית כזו ואחרת מביאה ללחצים שהם נובעים מזה שאנחנו מאפשרים את הלחצים האלה ולא הופכים את אישור התכניות והבנייה ללחם חוקנו, כמו שקיים בכל מדינה ומדינה מתוקנת ברחבי העולם".