סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, ביקר היום (שלישי) בראשון לציון ונפגש עם ראש העירייה, דב צור וחבר המועצה עו"ד אלי יבלון (הבית היהודי).

במהלך הסיור יצאו השלושה לסיור במוסדות חינוך ונפגשו עם מנהלים, מורים, גננות ועוד. בהמשך ערך וורצמן סיור בישיבת ההסדר בעיר, קיים פגישה עם ראש הישיבה, הרב שלמה לוי וקינח בארוחת צהריים.

סגן השר אמר במהלך הסיור, כי "מערכת החינוך בראשון לציון התברכה במנהלים, מורים וגננות מצוינים אשר פועלים ימים ולילות למען התלמידים".

ראש העירייה, דב צור הודה לסגן השר על ביקורו והנכונות לסייע לראשון לציון ואמר, "יש לנו מערכת חינוך איכותית ומצוינת, אנו כרשות מגדילים משנה לשנה את היקף ההשקעה לתלמיד והתוצאות לשמחתי לא מאחרות להגיע".

חבר המועצה, עו"ד אלי יבלון, הוסיף כי "במסגרת הביקור של סגן השר הוצגה לו תכנית ייחודית שהופעלה לשיפור הישגי התלמידים בחינוך הממלכתי דתי וסגן השר התרשם מאוד לשמחתנו מהשיטה והתוצאות".

בנוסף, התייחס וורצמן לנושא החוקה המתהווה במפלגה וציין, כי "אני קורא היום לחבריי למפלגה: כן להנהגה, לא לפלגנות. שנים שאפנו שהמפלגה הדתית לאומית תהיה הבית של כולם, מקום שכל יהודי ירגיש שזהו ביתו. תמיד צפינו בהנהגה מהצד. בשעת המבחן – בהתנתקות – זעקנו, אך נותרנו לבד. כתושב באר שבע נוכחתי לראות את ההשלכות הקשות שהגיעו אלינו בצורת ירי טילים שלא פסק מאז ועד מבצע צוק איתן".

עוד הוסיף וורצמן, כי "הדיון על החוקה מתנהל מזה מספר חודשים ועתיד להגיע להכרעה ביום רביעי הקרוב. קיבלנו הערות רבות וחשובות מהשטח, ואכן בוצעו שינויים משמעותיים בנוסח המקורי״.

סגן השר חתם את דבריו וציין: ״אנחנו נגיד בפה מלא: כן לחוקה שמשדרת אחדות, כן לחוקה שמובילה להנהגה".

ראש ישיבת ההסדר, הרב שלמה לוי, אמר כי "שמחנו והתרגשנו מאוד מכך שבמהלך ביקורו בעיר סגן השר כלל גם את הישיבה שלנו. כבוד סגן השר ביקר בישיבה, התפעל מפועלנו, נשא דברים, הביע תמיכה בלימוד בישיבתנו הקדושה, והתפעל מאוד מפועלה של הישיבה".

מ'פורום החוקה הדמוקרטית' נמסר בתגובה לדברי וורצמן, כי "דבריו על בית לכל יהודי רק מחזקים את האמת על הכוונה שמאחורי החוקה החדשה: נטישת הציבור הדתי לאומי בשביל אתנן מנדטים, ופילוג מהאיחוד הלאומי".