סופו. ייעדר חודש וחצי
סופו. ייעדר חודש וחציעודד קרני

המצב הביטחוני והלחימה בעזה השפיעו על מרבית קבוצות הספורט והאיגודים השונים בארץ. המצב הביטחוני ותוצאותיו לא פסחו גם על קבוצת הכדורסל של מכבי אלקטרה תל אביב, הלא היא אלופת אירופה.

ההכנות לעונת המשחקים 2014/15 לא נפתחו בצורה אידיאלית כמו שהיו רוצים ראשי המועדון הצהוב.

בראש ובראשונה כמובן שהמצב הביטחוני השפיע רבות על הקבוצה, כשמלבד הזרים שהגיעו באיחור מעט לאימוני הקבוצה, גם מסעות המשחקים של הקבוצה ומשחקי האימון נדחו בעקבות המצב הביטחוני.

סדר המשחקים הקרובים של המועדון הצהוב הינו צפוף במיוחד ועתיד לקצר באופן משמעותי את מספר האימונים הסדירים של המועדון. טורניר פתיחת העונה של גביע ווינר בכדורסל, גם כן יעמיס על המועדון הצהוב עומס שספק גדול אם הקבוצה והשחקנים בנויים לכך.

ואם כל זה לא מספיק לראשי המועדון הצהוב, אזי שעתידו של סופוקליס שחורציאניטיס נמצא בספק גדול. סופו נחת לפני כמה ימים, ובבדיקות שנעשו לו כהכנה לעונה הקרובה התגלה כי זה סובל מלחץ דם גבוה במיוחד. בתחילה חשבו במועדון התל אביבי, כי הסיבה נעוצה בשומן של השחקן, שתפח מעט בקיץ האחרון.

הסנטר האימתני נכנס למשטר אימונים והרזיה וכן לקח כדורים המיועדים להסדיר את לחץ הדם. בבדיקה נוספת שנערכה לשחקן היום, התגלה כי הוא סובל מגלאוקומה בעינו, וכי דבר זה יגרום לסנטר הגדול להיעדר במשך חודש וחצי מהפרקט.

היעדרותו למשך זמן כה גדול הינה מכה אנושה עבור אלופת אירופה, שמיהרה להחתים את אלכס מאריץ' הסרבי לעונה הקרובה.

מאריץ' שיחק בשנתיים האחרונות בלוקמוטיב קובאן הרוסית ואת קפיצת המדרגה שלו בקריירה עשה דווקא מול מכבי ת"א, בעונת 2009, כשהדיח את המועדון הצהוב בסדרת ההצלבה, רגע לפני הפיינל פור. מי שאימן אז את מכבי היה פיני גרשון, שכזכור מונה לפני כחודש לעמדת עוזר המאמן במכבי.

בכירים במכבי תל אביב אומרים כי מאריץ' הוא אמנם תחליף של סופו, אך יכול להיות שזהו אינו סוף פסוק בנושא הרכש בקבוצה, שכן כבר כמה שבועות שבקבוצה שוקלים מועמדים נוספים לעמדת הסנטר.