ביום חמישי הקרוב תתקיים הפגנה של צעירי אריאל ומתיישבי השומרון, בצומת הכניסה לאריאל בדרישה להגביל מחדש את כניסת הפלשתינאים לעיר.

אורן חזן מפורום צעירי אריאל דורש מאלוף הפיקוד להחזיר את הנוהל הישן, "אנחנו דורשים שפועל פלשתיני שמקבל היתר עבודה בישראל, יחזור בסוף יום העבודה בדיוק לאותו מחסום ממנו יצא בבוקרכיום כל פועל שנכנס בבוקר לישראל דרך מעבר כל שהוא, יכול בערב לחזור מכל מקום שהוא רוצה. הוא פשוט צריך לעלות על אוטובוס מתל אביב או פתח תקווה וליסוע מזרחה".

לדבריו האטובוסים בערב מלאים בערבים שמציקים ומטרידים, "אני יודע על לא מעט נגיעות והטרדות, סטודנטיות עוזבות בגלל זה את האוניברסיטה. אסור שנתעורר רק אחרי שיהיה חלילה אסון".

חזן טוען כי המציאות יצרה מצב אבסורדי בו הפלשתינאים משתמשים באוטובוסים של חברת אפיקים לכיוון אריאל, והופכים את הכניסה לאריאל לתחנה מרכזית שלהם, "זה ששמו שם מצלמות בצומת, זה לא פתרון. הם צריכים לחזור דרך המחסום ממנו יצאו בבוקר ובשום אופן לא דרך מחסום אורנית. כמו שלא נותנים להם בבוקר לעבור במחסום אורנית לכיוון תל אביב, כך שלא יתנו להם לעבור בערב במחסום אורנית לכיוון אריאל, אנחנו לא אזרחים סוג ב'".

בתגובה נמסר מעיריית אריאל כי "ראש העיר מר אליהו שבירו מודע לבעיה שקיימת בתחבורה הציבורית. בשנה האחרונה נפגש עם תושבים והגורמים הרלוונטיים והוביל יחד עם ראשי הרשויות בשומרון מהלכים מהותיים להקלה משמעותית על המשתמשים בתחבורה הציבורית. ישנם התפתחויות חיוביות אך לצערנו מדובר בדברים שנכון להיום לא ניתנים לפרסום, מכיוון שיכולים לחבל בתהליך. כמובן נעדכן שנוכל".