טקס החילופים. היום
טקס החילופים. היוםצילום: דו"צ

אלוף יוסי בכר מונה היום (שלישי) למפקד הגיס המטכ"לי. טקס החילופים נערך במפקדת הגיס, במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף יאיר גולן.

אלוף יוסי בכר החליף בתפקידו את אלוף גרשון הכהן, אשר מילא תפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות ופורש מצה"ל לאחר כ-41 שנות שירות.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף יאיר גולן, אמר בטקס כי "דומה שכאן במעמד הזה לא צריך להזכיר את תזוזת היבשות והתערערות היציבות בחזית רמת הגולן ובכלל, ואין צורך להזכיר שמציאות זו מציבה בפנינו אתגרים עצומים - בפני צה"ל, הפיקוד, הגיס וכל מי ששותף לעשייה".

לדבריו, "נוכח השינוי המפליג הזה, נידרש לכל טיפה של יצירתיות, לכל אומץ בחשיבה ובעשייה הנדרשת וליוזמה רבה על מנת לבחון ולאמת את תפישותינו".

מפקד הגיס המטכ"לי היוצא, אלוף גרשון הכהן, הזכיר בדבריו את דברי דוד בן גוריון, לפיהם "שום מומחה לא יגדיר מראש מהי יכולתנו המלחמתית. אין זו יכולת נתונה וקצובה מראש, יכולת זו בלי ספק מוגבלת אבל גודלה תלוי הרבה במטרת המלחמה. הדבר שעליו אנו נלחמים קובע את מידות היכולת. מטרה מצומצמת מצמצמת את יכולתנו. מטרה מורחבת מרחיבה. מי הוא המומחה אשר יגיד לנו עד היכן מוכן העם היהודי ללכת בהגנתו על עתידו הלאומי?".

מפקד הגיס המטכ"לי הנכנס, אלוף יוסי בכר, ציין בדבריו כי "המציאות הבלתי יציבה בגבול הצפוני, כמו גם אתגרים, עשויים להיות מנת חלקנו והם הבסיס והנחת העבודה לעשייתנו. דוגמא ברורה לכך, כי מקומו של התמרון הוא רלוונטי מתמיד, קיבלנו לאחרונה – כאשר מתברר שהאויב למד לשמור על שרידותו אל מול יכולות המודיעין והאוויר של כוחותינו. ואנו, שהתמרון היבשתי הוא נשמת אפנו, נפעל ביחד כדי לבנות, להתכונן ובעת הצורך גם לממש".