מהלך ההכרזה על 4,000 דונם בגוש עציון כאדמות מדינה, הסולל את הדרך להקמת עיר חדשה, זוכה הבוקר לחיזוק משמעותי מצד המפלגה הרפובליקנית בארה"ב.

מושל ארקנסו לשעבר, מייק האקבי, מי שעתיד להתמודד על מעומדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, סייר הבוקר בגוש-עציון מלווה בח"כ דני דנון, וראש המועצה האזורית גוש עציון , דודי פרל בכדי להביע תמיכה בהחלטה להקים את העיר החדשה גבעות שבגוש- עציון.

במהלך הביקור אמר האקבי כי "אלפי הדונמים של אדמה שאף אחד לא התיישב בה מלבד יהודים, למה חשוב לצרף את האדמה הזו? זה שייך לנו. אי אפשר להתווכח עם משהו ששייך לנו. אנחנו מבקשים להיות באדמה זו ולבנות בה בתים יהודיים, כי זו אדמה יהודית. זה הגיוני. כשפלסטינים בונים בתים בחברון זה לגיטימי, וזה גם לגיטימי שיהודים יבנו בתים בגוש עציון. אני מזמין את מזכיר המדינה קרי להגיע ולראות במה מדובר, על בנייה של ישוב יהודי נוסף במרכזה של ישראל".

לדבריו, "עם קבלת האחריות על שטח קטן של סה"כ אלפי דונמים, שאינו מיושב ע"י אף אחד אחר מלבד ישראלים, אני לא רואה איך אפשר להפריע לזה לקרות. אני חושב שאמריקה צריכה לתמוך בכל פעולה שישראל עושה על מנת להגן על עצמה ולתת לתושביה עוד מקום לבניית עתידם ומשפחתם. כל הסכמה של ארה"ב תהיה מצוינת. זה דבר טו שישראל מבינה שזאת מדינה שמתעצמת, שהילדים גדלים בה, שיכולים לחיות בה בשלום בלי לברוח למקלטים בגלל הטרור. אין פה פגיעה בשלום בבנייה בשטח זה".

בנוגע לרצח שלושת הנערים אמר האקבי, כי "המקום שטוענים ששייך לישראל הוא במרחק של כמה מאות מטרים מאותה תחנת אוטובוס שממנה נחטפו שלושה נערים ישראלים ע"י חמאס ולאחר מכן נרצחו. כשביקרתי כאן ביוני, הגעתי בדיוק לאחר שזה קרה. ביקרתי בביתם של אבי ורחל פרנקל, הוריו של נפתלי פרנקל. באותו זמן עוד תלינו תקווה שהילדים יימצאו בחיים. כמובן שלאחר מכן נודע לנו שהם נרצחו באכזריות בידי חמאס. לא הספיק לחמאס לרצוח 3 נערים ישראלים, הם המשיכו והשליכו אלפי רקטות מרצועת עזה".

האקבי התייחס גם למצב במזרח התיכון ולהתעצמות ארגוני הטרור, "דבר אחד אנו רוצים, שהאמריקאים יבינו - האויבים של ישראל הם האויבים של ארה"ב. אם זה האחים המוסלמים, אל-קאעידה, חיזבאללה או חמאס. כל אלה הם ענפים מאותו עץ מרושע. המאמינים שכולם צריכים להירצח ולהישמד אם הם לא נענים לבקשותיהם ולאמונתם של האסלאם הרדיקאלי. וזו אחת הסיבות שאנו מקווים שיעמדו לצידם של ישראל ב-5 באוקטובר. כי רצח של 3 נערים ישראלים שקרה לא רחוק מהמקום בו אני עומד זה לא רק קשור לישראל. כי אם זה קורה אצלכם אז אני בטוח שאין נער באמריקה שהיה מרגיש בטוח במקומו, אם הרדיקאליים האלו ימשיכו לפגוע במי שאינו רדיקאלי".

ח"כ דני דנון ציין, כי "קרי לא מבין ערבית, במקום להתעסק באיום הטרור של דעא"ש הוא מגנה את ישראל על הבנייה בגבעות. קרי לא מבין את המזרח התיכון, התקפלות כתגובה לטרור היא חולשה"

דודי פרל, ראש המועצה האזורית גוש-עציון, אמר כי "אנו מקדמים בברכה את ידיד מדינת ישראל וההתיישבות , המושל מייק האקבי ומודים לו על ההתייצבות בגוש -עציון , בשעה שנשמעים קולות של ביקורת מעבר לים על זכותנו לפתח את ההתיישבות בארץ ישראל. ההתיישבות בגוש-עציון היא קונצנזוס בחברה הישראלית וזוכה גם להכרה בינ"ל, בכך שתשאר בריבונות ישראלית לנצח".

"על כן תמיכתו של האקבי היא ביטוי נוסף לחיזוק שאנו מקבלים מהרוב המכריע של הציבור הישראלי ומידיד האמת של ישראל בעולם", הוסיף פרל.