'עזראי עילאיי ומתנשא'
'עזראי עילאיי ומתנשא'אור רייכרט

לפני תשעה חודשים קם דף פייסבוק בשם 'עזראים עילאיים ומתנשאים', שנותן במה לחניכים ומדריכים לכתוב דברים הומוריסטיים על התנועה, אך גם דברים רציניים כדי לפרוק מעט מהלב.

מי שמנהל את הדף הם ארבעה חג"סניקים, פעילים בעזרא. גם בוגרים בתנועה מלווים את הדף, שזכה להצלחה מסחררת בקרב פעילים בתנועה.

"הכל התחיל כשדיברתי עם חבר מתנועת אריאל, הוא הזמין אותי לכתוב במגזין 'שמים', המגזין לנוער של אריאל", מספר נריה רטיג, מקים הקבוצה.

"סירבתי מאחר שאני מזוהה עם תנועת עזרא, אז הוא בתגובה כתב לי בקריצה, משהו בסגנון: 'יאללה, לך לעזראים העילאיים והמתנשאים שלך!' חשבתי על זה ואמרתי שוואלה, זה לא רעיון רע, דווקא יכול לצאת מזה משהו טוב. כך קם הדף 'עזראים עילאיים ומתנשאים', שמהווה במה להומור ודיונים בנושאים שחשובים לפעילים בתנועה".

בסטטוס הראשון שרטיג העלה הוא צחק על המסדר בשבת, לאחר מכן הצטרף אליו חבר מסניף רעננה שהוסיף עוד סטטוסים הומוריסטים על התנועה וכמות הלייקים הגיעה ל-200 בתוך יומיים. לאחר התאוצה הראשונית, נרשמה דעיכה קלה מה שהביא מנהלים נוספים לדף שהרחיבו את הפעילות והביאו גולשים נוספים.

"אני הצטרפתי לניהול הדף לאחר התאוצה הראשונית שלו", מספרת נגה באומס. "אני מאוד אוהבת ותומכת בדף, יש בו משהו שמייצג את המשפחתיות שבתנועה, אותה אתה לא יכול לראות בכל התנועות האחרות בהם לעיתים סניפים לא מכירים אחד את השני ואין הומור משותף".

"הדף מאפשר להסתכל על התנועה מזווית קצת אחרת", מוסיפה אורטל רבני, מנהלת נוספת. "אני חושבת שההומור מחבר את כולנו עוד יותר לתנועה, בנוסף, נחמד לפרסם משהו משלך שקשור לתנועה ולגלות שאחרים אהבו את זה ומרגישים כמוך. בתור מנהלת, יש לי את האפשרות לפרסם מחשבות קצת יותר רציניות בדף, לדוגמא, בעקבות רצח שלושת הנערים כל אחד מהמנהלים פרסם סטטוס עם הסתכלות מסוימת על המצב".

בימים אלו מחפש הדף מנהל חדש לאחר שרטיג נאלץ לעזוב, "נהנתי מניהול הדף", אומר רטיג. "הסטטוס שהצחיק אותי במיוחד, היה סטטוס שהמקור לרעיון שלו היה מהמזכ"ל שאול דה- מלאך על יהודים שחוזרים פעמיים על אותו מושג".

רטיג מסכם, "כשמתפעלים את הדף צריכים לחשוב כל יום על רעיונות חדשים שיקדמו את הדף, לחשוב האם דברים ששולחים לנו לפרסום באמת ראויים להעלות לדף, להחליט מה אנחנו רוצים לקדם בתנועה ולעשות על זה סטטוס שנון שיעורר גלים, אין לי ספק שהדף ימשיך לגדול ולצמוח".