ימ"מ בפעולה
ימ"מ בפעולהצילום: פלאש 90

אירוע לציון 40 שנה לימ"מ, יחידת העילית ללוחמה בטרור, נערך הערב בבנייני האומה בירושלים, בהשתתפות נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו.

במהלך נאומו ביקש ראש הממשלה לשלוח תנחומים למשפחתו העיתונאי של סטיבן סוטלוף שנרצח באכזריות על ידי מחבלי דאעש.

"סטיבן נרצח כי הוא היווה עבור המחבלים המרצחים הללו סמל של המערב - אותה תרבות שהאסלאם הקיצוני מבקש להכחיד", אמר נתניהו. "האסלאם הקיצוני רואה בישראל, בארה''ב ובעולם החופשי שותפים לדמוקרטיה וליברליות - ערכים שהוא רוצה להעלים מן העולם".

לדברי נתניהו העולם מתחיל להתפכח, "רבים מבינים היום טוב מבעבר שהאיומים על ישראל הם אותם איומים עליהם, ומי שלא יעצור איומים אלה באיבם ימצא אותם בסופו של דבר אצלו בתוך הבית".

"הימ״מ היא יחידה נפלאה אשר הוכיחה לא אחת שיש לעם ישראל על מי לסמוך. אתם לוחמים הפועלים מתוך תחושת שליחות. במשך 40 שנה לוחמי הימ״מ מגנים על אזרחי ישראל. יחידת עילית מהטובות בעולם שהיא מעמודי התווך של ביטחון ישראל. לוחמי הימ״מ אמנם פועלים בצל אך מביאים הרבה אור לאזרחי ישראל", אמר ראש הממשלה.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שיבח את היחידה ואמר כי ״אירוע ארבעים שנה להקמת הימ״מ, מהווה הזדמנות להביע את הערכתנו ולומר תודה ללוחמי היחידה, שנמצאים יום יום בכוננות תמידית כדי שאנחנו נוכל לישון בשקט״.

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ׳ אמר כי ״עם השנים מיצבה עצמה היחידה כאחד הגופים החכמים, היעילים והיצירתיים ביותר בתחום הלחימה בטרור. כל זאת נעשה בצניעות, בענווה ובדרך אשר ממלאת אותי כמי שמכיר היטב את היחידה ואנשיה. אין יחידה טובה ואיכותית כימ״מ בכל הקשור ללוחמה בטרור״.

״הימ״מ הייתה ונותרה יחידה מרכזית בשמירת החוסן הלאומי של מדינת ישראל", אמר מפכ''ל המשטרה יוחנן דנינו. "לוחמיה היו ונותרו דוגמא ומופת לאיכות, אומץ לב, נחישות ולחתירה למגע. יחידה חזקה ואיכותית המלוכדת בשליחות לאומית וחברתית. בין מגוון המשימות המוטלות לפתחה של משטרת ישראל, הימ״מ נושאת חלק מרכזי וחשוב״.

מפקד משמר הגבול, ניצב עמוס יעקב הדגיש בנאומו כי ״אנשי הימ״מ בחרו לשים את ביטחון המדינה בראש מעיניהם. לוחמים בכל רמח אבריכם אשר משיגים כל אויב. הימ״מ התאימה עצמה לצרכי השעה ולאתגרים הביטחוניים הרבים. אני גאה להיות מפקד משמר הגבול ולדעת שיש לי יחידה כמו הימ״מ״.

מפקד הימ״מ ש׳, אשר מפקד על היחידה מזה כשנתיים אמר בפתיחת הטקס כי ״השירות בימ״מ הוא מסע ארוך קשה ומאתגר. נפלה בחלקנו הזכות להיות כוח המגן הלאומי. כוח העומד איתן וחזק במשמרת נצח על פיקדון לאומי יקר״.