לא מוותר על כלום. אבו מאזן
לא מוותר על כלום. אבו מאזןFlash 90

יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, מאיים בפירוקה של השותפות עם חמאס, שותפות שיצאה לדרך רק לפני חודשים אחדים.

בועידת שרי החוץ של הליגה הערבית צפוי אבו מאזן לנאום והודיע כי אם חמאס אינו מפנים את הקשר שבין עזה לשאר חלקי הרש"פ ואינו מבין את הצורך בנשק אחד הרי שהוא לא יהסס לבטל את השותפות עימו.

אבו מאזן הביע בימים האחרונים זעם על הוצאות להורג שביצעו אנשי חמאס ללמעלה ממאה פלשתינים שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל. כזכור, גל ההוצאות להורג גאה בעיקר לאחר חיסול שלושת בכירי הארגון ואשתו ובנו של מוחמד דף. שמועות והערכות רבות גדש את הרחוב הפלשתיני לאחר החיסולים בניסיון להתחקות אחר הדרך בה ביצעה ישראל את הפעולות. ההערכות המרכזיות היו שיתופי פעולה של פלשתינים ובעקבותיהם בוצעה שורת הוצאות להורג ברחובה של עיר.

התוצאה המיידית של מהלך שכזה בו מתכוון לנקוט אבו מאזן תהיה פירוק המשלחת הפלשתינית המאוחדת למו"מ עם ישראל בקהיר על המשך הפסקת האש מול רצועת עזה.

יצוין כי ברש"פ מדגישים שאין מדובר לפי שעה בפירוק מיידי של ממשלת הפיוס, כהגדרתם, אלא בהפסקת המגעים בין הפתח' לחמאס לבחינת דרכי ביצוע שיתוף הפעולה בין שני הארגונים. כזכור קיימת שורת סוגיות שהארגונים אמורים להכריע באשר לאופן יישומם כדוגמת משרות וסמכויות, משכורות ודרכי מימון כמו גם איחוד הפעילות הביטחונית צבאית של שני הארגונים. שיחות אלו ייפסקו כתוצאה ממהלכו של אבו מאזן במידה ואכן יבחר להכריז על מהלך הניתוק אותו הוא מגדיר כ'מסוכן'.

עוד יצוין כי יישום הצהרותיו של אבו מאזן יהיה תלוי במידה לא מבוטלת בתגובת שרי החוץ של הליגה הערבית לדברים.