ילד סורי מדמשק
ילד סורי מדמשקבאדיבות המרכז הרפואי זיו

למרכז הרפואי זיו בצפת הובא בסוף השבוע ילד סורי בן 12, פצוע קשה מהלחימה בסוריה.

הילד הסורי נפגע קשה מאוד לפני מספר שבועות מפיצוץ פגז סמוך לביתו באחד מפרברי בירת סוריה דמשק. כתוצאה מהפיצוץ איבד את מאור עיניו ונפגע קשות בשתי ידיו ובאחת מרגליו, שהתרסקו.

לרופאים במרכז הרפואי זיו סיפר הילד, כי הוא הועבר לטיפול על ידי בני משפחתו לבית חולים בבקעה בלבנון, שם קטעו הרופאים את ידו הימנית מתחת למרפק והעניקו לו טיפול ראשוני ובסיסי בידו השנייה, רגלו ועיניו הפגועות. לאחר שהרופאים הלבנוניים לא יכלו עוד לסייע לו באמצעים הדלים שברשותם, שוחרר לביתו בסוריה, אך עקב הלחימה נחסמו הדרכים ולא ניתן היה לחזור למקום מגוריו בדמשק. אחיו החליט לנסות ולהעבירו לטיפול רפואי בישראל ובאמצעות חמור חצה את החרמון הסורי, עד שהגיע למוצב הישראלי בגבול. כאמור, חיילי צה"ל העבירו את הילד לטיפול בישראל במרכז הרפואי זיו כאשר הוא לבדו.

פרופ' אלכסנדר לרנר, מנהל מחלקת אורטופדיה אמר, כי הילד הגיע למרכז הרפואי זיו כאשר ידו האחת קטועה מתחת למרפק והיד השנייה מרוטשת כתוצאה מפיצוץ, בנוסף הוא סובל משבר מרוסק עם חוסר רקמה באחת מרגליו ואיבד את מאור עיניו. ממה שאנחנו יודעים הפציעה אירעה לפני מספר שבועות באזור דמשק.

"הילד נותח בלבנון ואחת מידיו נקטעה, אך מעבר לכך אין לנו יותר מידי פרטים על נסיבות הפציעה והטיפול שקיבל. הילד בהכרה, הוא עדיין נסער, אך מתקשר אתנו ומבין מה שקרה. כנראה שעבר מסע לא פשוט עד שהגיע אלינו", אמר פרופ' לרנר.

עוד מוסיף פרופ' לרנר, כי הילד יזדקק למספר ניתוחים, אשפוז ושיקום ארוכים, "בכוונתנו לבצע סדרה של ניתוחים גם ברגלו וגם בידו הפגועות של הילד, במטרה להצילן מקטיעה ולהשיבן לתפקוד עד כמה שניתן. צפוי לו טיפול לא פשוט שיארך זמן רב, אך המטרה הינה בסופו של דבר להחזיר לו את היכולת ללכת על רגליו ולתפקד בידו הפגועה. על פי מעט הסיפורים ששמענו, נראה, כי מדובר בילד אמיץ שעבר תלאות וצלח אותן עד כה, לכן אני אופטימי ומאמין כי הוא יקום וילך על רגליו".