פנינו בדחיפות. הרב בלייך
פנינו בדחיפות. הרב בלייךבאדיבות: משה פרידמן – ועידת רבני אירופה

על רקע הפסקת האש שנכנסה בתוקף ביום שישי האחרון, צוטט רבה של אוקראינה הרב יעקב דב בלייך כאומר כי "המערכה עדיין רחוקה מלהסתיים, אך כולנו תקוה שזו התחלה טובה".

"המצב מורכב ומסובך וכפי שנראה עתה המערכה הזאת רחוקה מלהסתיים", צוטט הרב הרב בלייך בעיתון החרדי 'המבשר', "אך אם שני הצדדים הביעו נכונות להפסקת אש הרי בוודאי שיש כאן דבר חיובי, השאלה הגדולה מה יהיה השלב הבא, שכן שני הצדדים מתבצרים בעמדותיהם, הפרו-רוסים מבקשים להקים אוטונומיה משלהם, ואילו האוקראינים מבקשים לנקות את השטח מכל נוכחות של זרים וכוחות פרו־רוסים. רעיון הפסקת האש הוא שכל צד נותר בעמדה שלו ולא מתקדם הלאה, לכן בכדי להגיע לפתרון האמיתי הדרך עוד ארוכה.

הרב בלייך סיפר, כי "עשרות אלפי הפליטים היהודים שנמלטו מאזורי הקרבות במזרח אוקראינה, בודאי מעודדים מהמגמה אולם עד לשובם לבתיהם עוד יקח זמן רב, כי כל זמן שכוחות זרים נמצאים בערים, כל אחד עושה כטוב בעיניו והאנרכיה שולטת בכל מקום, הרי המצב נותר כמו שהוא, ואי אפשר לשוב הביתה.

"כולנו תקוה ותפילה שבע"ה תהיה כאן התחלה חיובית, ובסופו של דבר מצב זה יביא בעתיד לשקט ושלום, ועשרות אלפי היהודים יוכלו לשוב לבתיהם", הוסיף.