החומה בבית ספר בית שמש
החומה בבית ספר בית שמשפלאש 90

בית המשפט המחוזי לעניינים מנהליים בירושלים דחה אחר הצהריים (ראשון) את בקשת משרד החינוך להוצאת צו ביניים ולמנוע שימוש של בית הספר החרדי לבנות בחלק ממתחם בית הספר הממלכתי "שפות ותרבויות" בבית שמש.

נזכיר ביום חמישי האחרון דחה בית משפט השלום בבירה את בקשת משרד החינוך להוציא צו סגירה לכיתות בית הספר הממלכתי שהועברו לשימוש המוסד החרדי לבנות "משכנות דעת".

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, אמר לאחר הניצחון בבית המשפט כי "השופט הבין את התמונה האמיתית, שבעצם חוץ משני הצדדים המתדיינים כאן שהם עיריית בית שמש ומשרד החינוך יש כאן צד שלישי שהוא הילדות הקטנות שנאלצות ללמוד ברחוב על לא עוול בכפן.

"אני מקווה שמשרד החינוך יענה בחיוב לבקשתי לשיתוף פעולה והקמת צוות בכיר משותף לבחינה יסודית ומעשית לפתרון מצוקת מבני החינוך בבית שמש המתפתחת, כי כולנו מחויבים לילדים היקרים מכל המגזרים", הוסיף אבוטבול.

במהלך הדיון הבוקר מתח השופט צבי סגל ביקורת על משרד החינוך ותהה מה סיבת הלחץ שמפעיל משרד החינוך על מנת שבית המשפט יורה על הוצאת צו מניעה מיידי לתלמידות החרדיות. השופט הקשה בפני משרד החינוך היכן התלמידות החרדיות ישהו החל ממחר מבחינת משרד החינוך. בשעה זו סיים משרד החינוך לטעון טענותיו ופרקליטי עיריית בית שמש מציגים את עמדתם.

בא כוחה של עיריית בית שמש, עו"ד אורי קידר, אמר בדיון כי העירייה שקלה את החלופות ואין לה פתרון אחר מלבד הפתרון שנעשה. "הסמכות היא בידינו ולא בידי משרד החינוך", אמר. בהמשך הציע קידר לקיים סיור בבית הספר או בחלופות שהוצעו, השופט הגיב כי "לא אסייר בבית הספר ולא בחלופות".

עוד אמר נציג העירייה כי התצהירים של משרד החינוך אינם נכונים. "פגעו להם בסמל והשר נראה לא טוב בתקשורת", אמר, "משרד החינוך מציע לשים את הילדות כלואות בלי חצר. אפילו בבית כלא יש חצר". קידר הוסיף, כי משרד החינוך מסרב להידבר עמם מחוץ לבית המשפט. בשלב מסוים אף התפתחו עימותים מילוליים בין שני הצדדים.

רה"ע בית שמש: לא לריב על גב הילדות