איילת שקד
איילת שקדצילום: פלאש 90

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד הגיבה הבוקר (שני) ליוזמה המצרית שהוצעה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, להקים מדינה פלסטינית על שטח משולב של עזה וסיני. 

"אם אכן הדיווח נכון, הרי שנשיא מצרים השכיל להבין מה שהשמאל בישראל מסרב להבין כבר עשרות שנים", אמרה ח"כ שקד.

לדבריה, "הפתרון לבעיה הפלסטינית צריך להיות אזורי ולא יכול ליפול על כתפיה של ישראל בלבד. אני קוראת לראש הממשלה להיפגש עם נשיא מצרים ולבדוק את היתכנות היוזמה".

הבוקר דווח בגלי צה''ל כי נשיא מצרים, א-סיסי, הציע לאבו-מאזן תכנית מדינית להקמת מדינה פלסטינית על שטח משולב של עזה וסיני. על פי הדיווח א-סיסי הציע כי מצרים תיתן 160 קילומטר רבוע משטחה בסמוך לרצועת עזה.

שטח זה יגדיל את שטחה של רצועת עזה פי חמישה ובשטח זה תוקם מדינה פלסטינית שתהיה בשליטה מוחלטת של הרשות הפלסטינית. על פי ההצעה מדינה זו תהיה מפורזת ואליה ישובו הפליטים הפלסטינים מהפזורה הפלסטינית.

שר התחבורה ישראל כץ התייחס בעמוד הפייסבוק שלו ליוזמה המצרית, וכתב תחת הכותרת ''ההצעה המדהימה של נשיא מצרים'' כי מדובר בחזון אחרית הימים.

''לתת לפלשתינים שטח בסיני (פי 5 בגודלו מעזה) שם תוקם מדינת פלשתינית. ביהודה ושומרון: הערים הפלשתיניות יזכו לאוטונומיה. בתמורה יוותרו הפלשתינים על דרישתם לנסיגה ישראלית לקוי 67'. חזון אחרית הימים. האמריקנים תומכים. עכשיו נותר לשכנע את אבו מאזן, שוחר זכות השיבה והשמאל הישראלי- הלהוט למסור שטחים- לתמוך בתכנית''.