גן ילדים
גן ילדיםפלאש 90

המנהל הקהילתי בשכונת רחביה החליט לסגור מספר צהרוני ילדים בשכונה.

תושבים בשכונה זעמו על ההחלטה לפיה שני צהרונים שאוחדו הם צהרון ממלכתי דתי וצהרון שהילדים בו אינם יהודים.

במכתב זועם לעירייה ציינו התושבים כי אף נציג מטעם העיריה לא עדכן אותם על מהלך האיחוד וכי לא יעלה על הדעת שהם ישלחו את ילדיהם הדתיים, כאמור, לצהרון המנוהל באופן בלתי דתי וגרוע מכך, בלתי יהודי.

"לא נשלח את הילדה שלנו למוסד מעורב", הדגישו ההורים, "אנחנו מאמינים שהערכים שונים, אולי גם השפה שונה וגם למה שהילדים חשופים הוא שונה (טלוויזיה, צורת לבוש,כשרות)".

ההורים הוסיפו עוד כי "יש גם גוים בגן השני - שזה בטוח לא אותו חינוך שאנחנו נותנים לבת שלנו".

"בלי צהרון יהיה לנו מאד קשה", הבהירו הורי הילדים הדתיים, "אבל אנחנו לא מוכנים לשלוח בכל מחיר. החינוך של הילדים יותר חשוב מהנוחות שלנו ולא ניקח סיכון לחשוף אותו לדברים שלא מתאימים לאורך חיים שלנו".

ההורים ציינו עוד במכתבם לעירייה כי "הממ"ד איננו מערכת דו קיום ערבית-ישראלית או נוצרית-ישראלית או הודית, אריתראית, פיליפינית ישראלית. מי שמעונין בחשיפה של ילדיו לעמים אחרים מוזמן לעשות זאת בביתו ולא בתוך גן הממ"ד. לא כל הערכים שהבית מאמין צריכים להיות בגן. הגן הוא חלק מרשת שיש לה מכנה משותף ובזאת צריך להתמקד הגן".

בעירייה תקפו בחריפות את ההורים על מכתבם. היועצת הבכירה לראש העיר כתבה כי היא "משתוממת לראות שאינך מוכן שילדיך יהיו בצהרון משותף עם אוכלוסיה 'שיש בה גויים', מדיניות זו אינה מקובלת במדינה שלנו ולא רק בעיריה".

בערייה שללו את טענות התושבים והדגישו כי הן אינן נכונות, "העירייה לא מכריחה אף הורה להירשם לצהרון או מאחדת צהרונים. הנחיות משרד החינוך מורות לפתוח ולתקצב מסגרות צהרונים אליהם נרשמו מינימום של 27 ילדים. עיריית ירושלים החליטה לפתוח צהרונים בממוצע של 22 תלמידים, מתוך רצון לתת מענה לצרכי ההורים. לעירייה אין אפשרות לפתוח צהרונים בכל גן עבור מספר בודד של תלמידים".

"בגן המדובר בשכונת נחלאות ישנו רישום של מספר בודד של תלמידים לצהרון, דבר שאינו מאפשר את פתיחתו. להורים הוסבר כי במידה ויירשמו 22 תלמידים ייפתח צהרון. כמו כן הוצעה להורים האפשרות, במידה ומספר הנרשמים לצהרון מועט, לשתף פעולה עם הגנים הנוספים בשכונה על מנת להגיע למספר מינימום של תלמידים בצהרון. הדבר אינו חובה ונתון לבחירת ההורים".