אבן עתיקה
אבן עתיקהרשות העתיקות

"מוזיאון" חדש בירושלים, המוזיאון האינטרנטי".  בימים אלה עולים לאינטרנט כל אוספי מוזיאון רוקפלר לארכיאולוגיה בירושלים.

ב"מוזיאון האינטרנטי" שהקימה הרשות, המציג את הממצאים החשובים והמרגשים ביותר המצויים באוצרות המדינה, ניתן לראות - בין השאר, כלי עבודה מצור ששימשו את תושביה הקדמוניים של הארץ, מכתבים מימי ממלכת יהודה הכתובים בעברית על-גבי שברי חרס, כלי זכוכית מרשימים שהקדומים בהם בני 2000, מטבעות ותכשיטים מזהב ומחומרים אחרים, ועוד.

זהו פרוייקט גדול של רשות העתיקות, החובר אל הספריה הדיגיטלית של מגילות ים המלח, הארכיון המדעי של רשות העתיקות מהשנים 1919-1948, אתר מפות הסקר הארכיאולוגי של א"י, המקנים גישה חופשית לאוצרות הארכיאולוגיים מכל מסך שמחובר לאינטרנט.

לפרוייקטים אלה יצטרף בקרוב גם "מוזיאון רוקפלר און-ליין" - תת-אתר באתר רשות העתיקות, אשר יציג צילומים באיכות גבוהה של כ-2500 ממצאים המהווים מחצית (!) מאוספי מוזיאון רוקפלר בירושלים שבאחריות מוזיאון ישראל, - אוספים ארכיאולוגיים מהחשובים במזרח התיכון. כתוצאה מכך ניתן יהיה לראות וללמוד על האוסף ללא ביקור במוזיאון.
במוזיאון רוקפלר מוצגים פריטים שרובם הגדול מחפירות ארכיאולוגיות שהתקיימו תחת שלטון המנדט הבריטי, ואשר מייצגים מעל מליון וחצי שנים של תרבות חמרית של ארץ ישראל.